sobota, 21 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościThe Holmes Report: Edelman ponownie na szczycie rankingu

The Holmes Report: Edelman ponownie na szczycie rankingu

Edelman, Weber Shandwick oraz Fleishman-Hillard znalazły się w pierwszej trójce w światowym rankingu 250 najlepszych agencji w 2012 r., opracowanym przez The Holmes Report. Zestawienie oparte jest o „fee income”.

Edelman odnotował w 2011 r. wzrost rzędu 15,4 proc., zajmując tym samym pierwsze miejsce w zestawieniu. Podobnie jak w zeszłym roku, drugie miejsce zajął Weber Shandwick (wzrost o 12,4 proc.), trzecie – Fleishman-Hillard (wzrost o 3 proc.). Zaś pierwszą dziesiątkę zamykają: MSL Group (w zeszłym roku o jedną pozycję niżej), Burson-Marsteller, Hill + Knowlton Strategies, Ketchum, Ogilvy Public Relations Worldwide oraz FTI Consulting.

Najwięcej w 2011 r. zarobił Edelman – 614 mln dol. Zaś wpływy firm, znajdujących się w pierwszej piątce (Edelman, Weber Shandwick, Fleishman-Hillard, MSLGroup oraz Burson-Marsteller) oscylowały między 614 mln a 450 mln dol.

Spośród 250 firm swoje notowania poprawiły: Hopscotch (z 69. miejsca na 20.), W2O Group (z 35. na 30.), Citizen Relations (z 71. na 44.), Hotwire (z 63. na 49.), Four Communication Group (z 75. na 57.), Cooney/Waters Group (z 82. na 58.). Znaczne spadki odnotowały – Brands2Life (z 108. na 115.), Lexis (z 104. na 116.), achtung (z 101. na 123), Big Partnership (z 110. na 128.), 3 Monkeys Communication (z 128. na 134.), Food Minds (z 162. na 215.). Na 226. miejscu pojawiła się polska agencja Profile. (kg)

Cały raport.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj