wtorek, 24 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościIAB chce eliminować natarczywą reklamę

IAB chce eliminować natarczywą reklamę

Amerykański oddział Związku Pracodawców Branży Internetowej chce zająć się kwestią blokowania reklam i tworzenia bardziej przyjaznych formatów reklamowych. Do tego celu uruchomił specjalny program L.E.A.N (Light, Encrypted, Ad choice supported, Non-invasive Ads).

IAB Polska również zaangażował się w działania objęte programem. Wraz z innymi lokalnymi oddziałami na całym świecie ma zająć się rozwiązaniem zjawiska blokowania reklam. W zwiększeniu atrakcyjności i efektywności reklam dla odbiorców pomóc ma badanie, które wskaże potrzeby internautów używających narzędzi blokujących reklamy.

Projekt ma ponadto wspierać tworzenie standardów reklamowych dla digital marketingu. L.E.A.N. ma bowiem uatrakcyjnić reklamę nie tylko odbiorcy, ale i uskutecznić ją dla marketerów. Zespoły w ramach projektu będą pracować m.in. nad takimi obszarami jak: targetowanie reklam, optymalizowanie liczby zetknięć odbiorcy z przekazem, optymalizowanie powierzchni zajmowanej przez reklamy i ich widoczności.

Cały program nadzoruje komitet IAB Tech Lab. Chce on zapewnić wydawcom narzędzia pozwalające na tworzenie kontentu, który odpowiadałby potrzebom odbiorców i jednocześnie przynosił dochody jego twórcom.  

Polski oddział IAB ma za zadanie edukować użytkowników sieci, poszerzać ich wiedzę na temat rynku reklamy oraz jej roli w gospodarce. Ma także przedstawić użytkownikom narzędzia blokujące reklamy i pokazać, jakie konsekwencje mogą mieć ich działania w kontekście dostępności wartościowego, bezpłatnego kontentu.

IAB Polska będzie przede wszystkim weryfikował i aktualizował Standardy Reklamy On-Line, by wyeliminować jej najbardziej natarczywe formy. Ponadto, do głównych działań  zespołu należeć będzie propagowanie inicjatywy IAB Polska „Reklamuj Świadomie. Inicjatywa na rzecz uczciwej reklamy” oraz praca nad odcięciem serwisów pirackich i emitujących inwazyjne formy reklamy od budżetów reklamowych.

Program L.E.A.N powstał w wyniku IAB Global Summit 2015, gdzie spotkali się liderzy digital marketingu z całego świata. Wydarzenie miało miejsce w Nowym Jorku i trwało od 30 września do 1 października. (ak)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj