piątek, 18 kwietnia, 2025
Strona głównaAktualnościWiadomościIAB Polska wydało poradnik, jak w pełni wykorzystać potencjał Pinteresta

IAB Polska wydało poradnik, jak w pełni wykorzystać potencjał Pinteresta

W 2024 roku Pinterest przyciągał 552 mln użytkowników miesięcznie. W Polsce serwis ten plasuje się w pierwszej szóstce mediów społecznościowych pod względem potencjalnego zasięgu. Mimo tak dużego zainteresowania, platforma ta jest rzadko wykorzystywana zarówno w przypadku płatnych, jak i organicznych działań marketingowych. Grupa Robocza Social Media IAB Polska postanowiła „odczarować” Pinteresta i zachęcić marketerów do dostrzeżenia jego potencjału jako serwisu reklamowego. Aby tego dokonać, grupa opracowała „Przewodnik po Pintereście”, który ma wyjaśnić, w jaki sposób skutecznie promować na platformie produkty i marki.

W kwietniu 2025 roku Grupa Robocza Social Media IAB Polska opublikowała specjalny przewodnik, który ma być kompaktową i pełną konkretów analizą przybliżającą Pinteresta od strony komunikacyjnej i mediowej. Ma on także koncentrować się na kategoriach produktów i usług, w których warto walczyć o klienta na platformie inspiracyjnej.

Mimo dużego potencjału Pinterest jest rzadkim wyborem wśród marek. Jak wspomina Piotr Batko, ekspert ds. Paid Social w PKO Banku Polskim i członek Grupy Roboczej Social Media IAB Polska, w serwisie tym „droga do konwersji jest często dłuższa i nieco bardziej wymagająca niż w przypadku innych platform społecznościowych”. „Dużą rolę odgrywają tu mikromomenty i trendy sezonowe, ale cierpliwość i dobre rozłożenie akcentów mogą się opłacić, szczególnie w przypadku określonych kategorii produktów. Warto zrozumieć ten ekosystem, by spotkać się tu z klientem otwartym na nowe pomysły – nie tylko tym nastawionym na spontaniczne zakupy, ale również (a może przede wszystkim) – na zaplanowane, większe wydatki” – dodaje Batko.

IAB Polska zapewnia, że obecność na Pintereście to nie tylko bezpłatne eksponowanie marki w sieci, ale także możliwość pokazywania produktów w wielu kontekstach i monitorowania wzbudzonego przez nie zainteresowania. Główną funkcją serwisu jest inspiracja, dlatego jest to platforma, która sprawdzi się w szczególności markom budującym świadomość użytkowników długofalowo i gotowym na długie okno zakupowe. Pinterest będzie przydatny dla wielu branż, w tym m.in. tych związanych z dużymi życiowymi zmianami konsumentów.

„Przewodnik po Pintereście” ma przeprowadzić czytelnika przez każdy z etapów zakupowych oraz przybliżyć formaty reklamowe, targetowanie i zaawansowane narzędzia analityczne platformy. Publikacja bierze pod lupę również rozwiązania dla e-commerce, w tym Performance+ i Shopping Ads, które pomagają markom w zwiększeniu sprzedaży i zaangażowania zarówno przez atrakcyjne wizualne treści, jak i rozwiązania stricte sprzedażowe.

Publikacja jest dostępna na stronie. (ao)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj