Iga Świątek od grudnia 2024 roku ma nową PR Managerkę. Została nią Daria Sulgostowska. Po blisko czterech latach kończy się współpraca między tenisistką a jej dotychczasową PR Managerką Paulą Wolecką. Jak przekazuje zespół Świątek, to planowane wcześniej zmiany w zespole menedżerskim, które teraz wchodzą w życie.
„Prawie 4-letnia współpraca z Igą była niezapomnianą przygodą dla kogoś kto pasjonuje się sportem, a przy tym całkowicie niepowtarzalnym wyzwaniem zawodowym. Szczególnie ciepło będę wspominała wszystkie projekty charytatywne i społeczne, które sprawiły, że ta wspólna praca niosła za sobą pozytywną zmianę w świecie. Idze i całemu zespołowi życzę powodzenia w dalszym rozwoju, a sama tworzę w moim życiu zawodowym miejsce na coś nowego, poza branżą PR” – mówi Paula Wolecka.
Daria Sulgostowska to ekspertka komunikacji i ESG z wieloletnim doświadczeniem, związana także z branżą sportową. Podobnie jak Wolecka, odpowiadać będzie globalnie za komunikację, relacje z mediami oraz działania charytatywne i społeczne tenisistki.
„Dołączenie do zespołu Igi Światek, osoby wyznaczającej sportowe i społeczne standardy, jest niesamowitym wyróżnieniem. Jako osoba od zawsze pasjonująca się sportem, w szczególności tenisem, a także zajmująca się profesjonalnie komunikacją, doceniam i bardzo szanuję dotychczasową pracę wizerunkową wykonaną przez cały zespół. Bycie jego częścią traktuję jako wyraz zaufania, za który bardzo dziękuję. Z ogromną radością podjęłam to nowe wyzwanie, z celem dalszego rozwijania nie tylko wyjątkowej marki osobistej Igi, lecz także promocji wartości, jakie jej towarzyszą i które reprezentuje” – mówi Daria Sulgostowska.
Sulgostowska jest trenerką tenisa, pełni też funkcję członkini zarządu Polskiego Związku Tenisowego, gdzie odpowiada za współpracę międzynarodową, jest członkinią Komitetu Gender Equality Tennis Europe. Od dwóch lat kieruje obszarami komunikacji korporacyjnej i zrównoważonego rozwoju w G2A.COM. Wcześniej była wicedyrektorką komunikacji korporacyjnej oraz ESG Grupy CCC – platformy eobuwie, Modivo, DeeZee, CCC oraz HalfPrice. Była zaangażowana także w projekt grupy kolarskiej CCC Team oraz współpracę z UNICEF.
W swojej karierze pełniła także funkcję rzeczniczki prasowej OTCF, właściciela marki 4F. Prowadziła wówczas projekty i współprace ze związkami sportowymi i komitetami olimpijskimi. Zajmowała się także branżą energetyczną – realizowała projekty dla fińskiej grupy Fortum. Jest absolwentką Wydziału Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Paula Wolecka była PR Managerką Igi Świątek od połowy 2021 roku. W tym czasie odpowiadała za globalną komunikację, relacje z mediami i działania społeczne pięciokrotnej mistrzyni wielkoszlemowej. Koordynowała komunikację partnerską z takimi markami jak ON, Oshee, Porsche, Lancôme, Lego, Rolex, Tecnifbre, Visa czy Infosys oraz działania charytatywne m.in. z UNICEF-em. Z ramienia zespołu Świątek zorganizowała m.in. turniej charytatywny „Iga Świątek i Przyjaciele dla Ukrainy”, podczas którego zebrano 2,5 mln zł dla dzieci dotkniętych wojną oraz zgromadzono 15 tys. widzów w Tauron Arenie i milion przed telewizorami. W 2024 roku zajęła 18. miejsce w rankingu TOP 50 najbardziej wpływowych kobiet polskiego sportu.
Wcześniej Wolecka była m.in. PR Managerką Szlachetnej Paczki (Stowarzyszenie Wiosna). Odpowiadała za relacje z mediami, współpracę z kluczowymi partnerami w mediach, tworzenie i realizację kampanii PR-owych dotyczących Szlachetnej Paczki i Akademii Przyszłości oraz obsługę medialną wydarzeń organizowanych przez Stowarzyszenie. Pracowała także w wydawnictwie Znak jako specjalistka ds. PR.
W roku akademickim 2023/2024 wykładała personal branding i budowę marki w Internecie na uniwersytecie SWPS. Prowadzi konsultacje PR dla przedsiębiorców, sportowców i przedstawicieli wolnych zawodów. Szkoli i wykłada z komunikacji i personal brandingu.
W zespole Igi Świątek pracę kontynuuje Managerka tenisistki, Alina Sikora, która odpowiada
za relacje z partnerami biznesowymi. Za część zagranicznych partnerstw oraz obsługę teamu w tourze odpowiada niezmiennie agent Igi Jules Mercier z ramienia agencji IMG. (mb)