IKEA rozstrzygnęła przetarg na obsługę w zakresie komunikacji korporacyjnej i Public Affairs. Spośród sześciu agencji, które brały udział w finalnym etapie przetargu, wybrano Havas PR Warsaw.
Oprócz Havas PR Warsaw udział wzięły jeszcze: Grayling, Questia, FleishmanHillard, 24/7 Communication oraz Multi Communications. IKEA ogłosiła przetarg w kwietniu 2015 roku.
Do pierwszego etapu, jakim było wypełnienie ogólnego kwestionariusza (Request for Information), firma zaprosiła osiem agencji. Inne firmy zainteresowane współpracą mogły się zaprezentować, przesyłając krótką prezentację w dowolnej formie elektronicznej. Agencje, które brały udział w finalnej części przetargu, otrzymały Rejection Fee – wynagrodzenie za czas i pracę poświęcone na przygotowanie prezentacji.
Wcześniej w za komunikację korporacyjną firmy odpowiadała Questia, natomiast w zakresie Public Affairs IKEA nie współpracowała z agencją. Umowa z Havas PR Warsaw będzie obowiązywać na czas nieokreslony. (mb)