IKEA w Chinach została skrytykowana za reklamę, w której piętnuje niezamężne kobiety. Spot został już wycofany – informuje portal kobieta.onet.pl.
Jak czytamy, w emitowanej w Chinach reklamie matka zapowiada córce, że się jej wyrzeknie, jeśli ta nie wyjdzie za mąż. Zaraz po tym w drzwiach pojawia się mężczyzna z kwiatami. Rodzice kobiety natychmiast stają się szczęśliwi i nakrywają stół zastawą IKEA – opisuje źródło.
Dalej czytamy, że widzom nie spodobał się taki przekaz. W związku z ich skargami IKEA wstrzymała emisję reklamy.
Jak dodaje źródło, w Chinach kobiety, które nie wyjdą za mąż przed 30 rokiem życia, są określane „resztkami kobiet” i piętnowane, również w telewizyjnych reklamach. Dalej czytamy też, że w lipcu 2017 roku marka Audi przepraszała za spot, w którym porównano samotne kobiety do używanych samochodów. (mb)