IKEA w zabawny sposób odpowiedziała na sprzedaż najdroższego obrazu świata „Salvator Mundi” („Zbawiciel świata”), który namalował Leonardo da Vinci. W ubiegłym tygodniu obraz został sprzedany na aukcji za rekordową cenę 450 mln dolarów – pisze Tim Nudd na adweek.com.
Szwedzka marka, z pomocą agencji reklamowej Acne, wykorzystała go w swojej kreacji. Na zdjęciu przedstawiono obraz da Vinci w ramie IKEI, którą można kupić za 9,99 dolarów. Niżej znajduje się natomiast podpis: „Kiedy wydałeś 450 mln dolarów na obraz, ale nie podoba Ci się rama” – podaje źródło.
Źródło: twitter.com/nudd
„W IKEA wierzymy, że każdy powinien mieć możliwość dekorowania domu bez poświęcania na to oszczędności swojego życia. Dlatego oferujemy gamę ramek, które sprawdzą się przy każdym zdjęciu, druku lub obrazie, które chcesz pokazać. Nawet w przypadku tych z 1490 roku” – adweek.com cytuje wypowiedź Mortena Kjaera, Creative Directora w IKEA Creative Hub.
„Zareagowaliśmy na sprzedaż obrazu w sposób, jakiego ludzie oczekują od IKEI – inteligentnym postem w mediach społecznościowych, który przyjaźnie »zaczepia« świat sztuki, podkreślając przystępne ceny w IKEA” – przytacza cytat Creative Directora agencji Acne Johana Bello źródło.
Przypomnijmy, że to nie pierwszy raz, kiedy szwedzka marka wykorzystuje w swojej komunikacji real-time marketing. W kwietniu pisaliśmy o tym, jak IKEA w zabawny sposób odpowiedziała marce Balenciaga, a w sierpniu o reakcji sieci na informację, że w serialu „Gra o Tron” peleryny, które noszą bracia z Nocnej Straży, są tworzone właśnie z dywaników z IKEI. (pp)