IKEA po raz kolejny zaskakuje. Tym razem firma zachęca panie do tego, żeby nasikały na jej reklamę, która znalazła się w popularnym w Szwecji piśmie dla kobiet „Amelia” – podaje adweek.com. „Nasikanie na tę reklamę może zmienić Twoje życie” – to hasło, jakim w swojej kreacji posłużyła się szwedzka marka.
Jeśli kobieta jest w ciąży, to na stronie magazynu, na której znajduje się reklama dziecięcego łóżeczka, obok ceny regularnej pokaże się cena promocyjna produktu.
Na poniższym filmie można zobaczyć, jak to działa.
Twórcy kreacji wykorzystali technologię, która jest podobna do tej używanej w testach ciążowych – czytamy. Przedstawiciele Åkestam Holst, agencji, która odpowiada za tę reklamę, mówią w rozmowie z adweek.com, że musieli wprowadzić kilka usprawnień technicznych, aby móc zrealizować swój pomysł. Dodają, że rozwiązania, jakie udało im się uzyskać podczas prac nad reklamą, mogą w przyszłości przyczynić się do poprawienia diagnostyki medycznej – czytamy dalej.
W 2017 roku szwedzka marka nieraz zadziwiała swoimi działaniami promocyjnymi. W kwietniu pisaliśmy o tym, jak IKEA w zabawny sposób odpowiedziała marce Balenciaga, a w sierpniu o reakcji sieci na informację, że w serialu „Gra o Tron” peleryny, które noszą bracia z Nocnej Straży, są tworzone właśnie z dywaników z IKEI. W listopadzie natomiast marka w oryginalny sposób zareagowała na sprzedaż najdroższego obrazu świata „Salvator Mundi” („Zbawiciel świata”), który namalował Leonardo da Vinci. (pp)
Zdjęcie główne: adweek.com