Jeszcze nie tak dawno, bo 3 lata temu, budżety przeznaczane na działania social w wielu firmach, pozwalały na zatrudnianie do nich odpowiedniej liczby osób. Takiej liczby, która zapewniała skuteczną i jakościową komunikację. Do niej potrzebny był co najmniej jeden grafik, copywriter, zespół badawczy, który przygotował grunt pod kampanię, strateg, który całość zaplanował, czy w końcu zespół content designerów tworzący bezpośrednio wpisy i nawiązujący kontakt z klientami. Za tym wszystkim oczywiście osoby zajmujące się obsługą projektu i jego terminową realizacją.
Niestety wbrew temu co można by sądzić, budżety zamiast zwiększać się – niejednokrotnie się zmniejszają. A to wszystko za sprawą małych, „sprytnych” firm, które oferują coraz niższe ceny. Całość kończy się niestety tak, jak przy przetargach publicznych – oferująca najniższą cenę za kilometr autostrady firma odstawia fuszerkę, bo cena jest mocno zaniżona. A rynek się psuje.
To niesamowite, że firmy, które z jednej strony wyrzucają grube pieniądze na mało efektywne i słabo targetowane kampanie displayowe (nie uogólniam, mówię o konkretnych przypadkach), nie są w stanie wydać małej części tego budżetu na działania socialowe – jednocześnie oczekując dobrych wyników. Winić należy właśnie te firmy (za krótkowzroczność), bo przecież nie same agencje i agencyjki, które po prostu chcą zarobić – jeśli będzie popyt na takie niskojakościowe usługi, to na pewno pojawi się podaż.
Marketerze, minęła już era bezsensownego pompowania środków w działania socialowe i niemożliwości zmierzenia tychże. Myśl rozsądnie i zastanów się, czy za śmieszny budżet, który planujesz ktokolwiek będzie w stanie cokolwiek zrobić, czy będzie to tylko nic nieznaczący dodatek do twojej kampanii. A może przepalasz te środki gdzie indziej, z przyzwyczajenia?
Jak zaplanować budżet na działania w social mediach? Jak stworzyć strategię komunikacji w sieci? Dowiesz się w trakcie szkolenia „Budowa strategii komunikacji w social mediach”, już w najbliższy poniedziałek – 27.05. w Warszawie!
Sprawdź szczegółowy program szkolenia!
Zapisz się już teraz! DZIŚ OSTATNI DZIEŃ ZAPISÓW!