W Faktach TVN pojawił się reportaż Krzysztofa Skórzyńskiego na temat udziału polityków w reklamach. Do tej pory prawie nie zdarzało się, by czynni politycy się w nich pojawiali, ale zmienić ma się to za sprawą Janusza Palikota, który zdecydował się reklamować dziennik Puls Biznesu. Reporter pyta, czy politykowi wypada brać udział w reklamie, nawet jeśli nie bierze za to pieniędzy.
Joachim Brudziński z PiS-u stwierdza, że postępowanie Palikota „otwiera furtkę, w której wizerunek polityka będzie traktowany jako marketingowa wartość”. Sam Janusz Palikot w swojej decyzji nie widzi nic złego. Zapowiada, że zwrócił się do kilku firm z pytaniem za jaką cenę byłyby gotowe wynająć go do reklamy. Wartość swojego wizerunku wycenia na 10 milionów złotych. Dr Marek Kochan z UW w wypowiedzi dla stacji podkreśla, że obecnie nie ma jeszcze precyzyjnych regulacji dotyczących udziału polityków w reklamach, ale według niego takie działania naruszają poczucie stosowności. (mk)