sobota, 9 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościIle średnio zarabia się w branży PR?

Ile średnio zarabia się w branży PR?

Związek Firm Public Relations opublikował wyniki badania wynagrodzeń w agencjach PR, w którym wzięło udział 19 firm zrzeszonych w ZFPR. Autorzy w podsumowaniu zaprezentowali wartości przeciętnych wynagrodzeń (rynkowa mediana) dla typowych stanowisk dla branży PR przy uwzględnieniu płacy całkowitej.

„Roczna płaca całkowita to suma rocznej płacy gwarantowanej brutto i wartości zmiennych składników wynagrodzenia należnych w całym roku kalendarzowym 2016. Poniżej prezentowane są mediany w wymiarze miesięcznym (roczna płaca całkowita podzielona przez 12). Wartość wyrażona brutto dla umów o pracę i cywilnych – czyli obejmuje kwotę przekazaną pracownikowi oraz pobrany PIT i tzw. »ZUS pracownika«” – czytamy w przesłanym do redakcji komunikacie prasowym.

Zarobki prezesów agencji oszacowano na 22 250 zł, natomiast członków zarządu na 18 886 zł. Z badania wynika, że Unit Director zarabia 13 000 zł, a Team Manager 11 200 zł.

Zarobki pozostałych manedżerów to natomiast 8 900 zł w przypadku Senior Account Managera (inaczej Senior Consultanta), 7 200 zł to wynagrodzenie Account Managera (Consultanta), a 6 481 zł – Junior Account Managera. Osoby z mniejszym stażem pracy, jak Senior Account Executive (Junior Consultant), Account Executive, Junior Account Executive czy Assistant, zarabiają natomiast odpowiednio: 5 575 zł, 4 300 zł, 3 300 zł i 2 500 zł.

Raport ZFPR uwzględnia również inne stanowiska, takie jak specjalista social media, który w zależności od doświadczenia zarabia przeciętnie 4 792 zł bądź 3 172 zł, czy samodzielny specjalista odpowiedzialny za projektowanie graficzne, którego zarobki to według twórców raportu 5 839 zł.

Przypomnijmy, że redakcja PRoto.pl w grudniu ubiegłego roku przygotowała pierwszą edycję raportu o wynagrodzeniach na poszczególnych stanowiskach w agencjach PR. Wzięły w nim udział następujące firmy: 24/7 Communication, Alert Media Communications, Digital Open Group, inPlus Media, JBcomm, Lighthouse Consultants, MSLGROUP Poland, On Board, Unicorn Media.

Czytaj więcej: Najbardziej aktywni pracodawcy z branży PR publikują dane o wynagrodzeniach

Obecnie redakcja PRoto.pl pracuje nad drugą odsłoną raportu. Chętne agencje zapraszamy do wysyłania zgłoszeń na adres redakcja@proto.pl. Otrzymają Państwo wówczas link do ankiety.

Czytaj więcej: Rusza druga edycja raportu wynagrodzeń w agencjach PR

(pp)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj