25 września 2020 roku odbył się #DzieńSzpilek. W ramach akcji charytatywnej zorganizowanej przez butik z luksusowymi markami Moliera2 użytkownicy mediów społecznościowych publikowali zdjęcia swoich butów na obcasie. Za każdą fotografię z odpowiednim hashtagiem organizator zadeklarował przekazanie 2 zł na rzecz Fundacji Na Ratunek Dzieciom z Chorobą Nowotworową. Działania butiku wzbudzały jednak wątpliwości wśród niektórych internautów, którzy zarzucali mu jedynie chęć zrobienia sobie reklamy.
Czytaj więcej: Internauci spierają się o #DzieńSzpilek. Niektórzy zarzucają organizatorom interesowność
Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował publikacje, które pojawiły w portalach internetowych od 25 września do 2 października 2020 roku. Z danych IMM wynika, że o akcji pisano 353 razy.
Jak dodaje IMM, łączne dotarcie publikacji o Dniu Szpilek wyniosło 1,8 mln potencjalnych kontaktów. Ekwiwalent reklamowy tych artykułów szacowany jest z kolei na prawie milion złotych.
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów
Ponad 64 proc. materiałów o akcji, które pojawiły się w portalach internetowych, miało wydźwięk pozytywny. 26 proc. stanowiły teksty o wydźwięku neutralnym – podaje IMM. Instytut przekazuje także, że autorzy artykułów najczęściej opisywali myśl przewodnią inicjatywy i zachęcali do zaangażowania się w pomoc dla potrzebujących dzieci.
Odsetek publikacji negatywnie odnoszących się do Dnia Szpilek wyniósł 10 proc. Jak opisuje IMM, krytyka dotyczyła zarzutów o chęć promowania marki na szkodzie innych oraz kwoty, jaką butik miałby przekazać za każde poprawnie oznaczone zdjęcie – według niektórych jest ona zbyt mała w porównaniu do zysków generowanych przez Moliera2. W tym przypadku komentowano także rygorystyczny regulamin akcji.
Źródło: Instytut Monitorowania Mediów
Jak informuje Moliera2, w ramach akcji firma ostatecznie przekazała fundacji ponad 220 tys. zł. (ak)