W dwa tygodnie, od 4 października 2020 roku, kiedy Iga Świątek zakwalifikowała się do ćwierćfinałów French Open 2020, a następnie zwyciężyła w finale, we wszystkich mediach na jej temat pojawiło się ponad 70 tys. publikacji. Zasięg zmonitorowanych materiałów to prawie 429 mln – podaje Instytut Monitorowania Mediów. Wartość ekwiwalentu reklamowego (AVE) to natomiast prawie 97 mln zł. W samych stacjach radiowych i telewizyjnych na temat sukcesu tenisistki wyemitowano w tym okresie aż 712 wiadomości – wynika z danych IMM.
Zainteresowanie tenisistką pojawiło się 4 października w dniu jej zakwalifikowania się do ćwierćfinałów French Open 2020, Roland Gaross – wówczas na jej temat w mediach zanotowano już 3,6 tys. publikacji o dotarciu 21 mln potencjalnych kontaktów. Iga Świątek jest pierwszą Polką, która zwyciężyła w międzynarodowych mistrzostwach Francji w tenisie, pokonując w finale Amerykankę Sofię Kenin i zdobywając przy tym wielkoszlemowy puchar. W dniu zwycięstwa, 10 października, we wszystkich mediach zanotowano 15,8 tys. publikacji związanych z jej sukcesem o dotarciu prawie 75 mln potencjalnych kontaktów.
Czytaj też: Iga Świątek z agencją PR
Ponad 700 publikacji w radiu i telewizji
Od 4 do 18 października łącznie w radiu i telewizji pojawiło się 712 materiałów, z czego aż 590 to komunikaty radiowe. Całkowity ekwiwalent reklamowy wszystkich wzmianek to prawie 4 mln zł, a ich dotarcie wyniosło 75 mln potencjalnych kontaktów. Materiały, które miały największe dotarcie, pochodziły z Programu 24 Polskiego Radia, TVN24, Programu I Polskiego Radia, TVP Info i Radia Gdańsk.
Prasa – ponad 600 publikacji w dwa tygodnie
W tym czasie w prasie pojawiło się 621 publikacji o łącznym dotarciu wynoszącym prawie 40 mln potencjalnych kontaktów i AVE o wartości 19 mln zł. Najwięcej materiałów (149) pojawiło się 12 października w takich tytułach jak: „Tele Tydzień”, Gazeta Wyborcza, Fakt, „Newsweek”, „Do Rzeczy”, Rzeczpospolita czy Przegląd Sportowy. Wśród ogólnie najbardziej zasięgowych tytułów prasowych, które pisały na ten temat, znalazły się: „Tele Tydzień”, „Życie na Gorąco”, Fakt, Super Express, Gazeta Wyborcza, „Polityka” i „Newsweek”.
Najwięcej wpisów na Twitterze, Facebook natomiast z najwyższym dotarciem
W portalach i mediach społecznościowych pojawiło się ponad 68 tys. wzmianek o dotarciu w wysokości ponad 313 mln potencjalnych kontaktów i ekwiwalencie reklamowym na poziomie 73 mln zł. Najwięcej publikacji zanotowano na Twitterze, na którym w analizowanym okresie opublikowano łącznie aż 52 028 tweetów i retweetów o dotarciu ponad 71 mln. Najwyższą wartość dotarcia zaobserwowano natomiast na Facebooku (133 tys. potencjalnych kontaktów), gdzie w dwa tygodnie pojawiło się ponad 3,5 tys. materiałów, a najwyższe AVE wygenerowały portale internetowe (56 mln zł), w ktrych pojawiło się prawie 11 tys. publikacji. Najbardziej zasięgowe wpisy dotyczące social mediów pochodziły z kont: Orange (Facebook), Iga Świątek (Twitter), annalewandowskahpba (Instagram).
Źródło: instagram.com/annalewandowskahpba
Źródło: twitter.com/iga_swiatek
Źródło: facebook.com/orangepolska