poniedziałek, 18 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościRaport IMM: Onet znów prowadzi w rankingu najczęściej cytowanych mediów. Dzięki ujawnieniu...

Raport IMM: Onet znów prowadzi w rankingu najczęściej cytowanych mediów. Dzięki ujawnieniu „afery hejterskiej”

Pierwsze miejsce w rankingu najczęściej cytowanych mediów po raz szósty należy do portalu Onet.pl – podaje IMM w najnowszym raporcie „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na kolejnych miejscach w rankingu ogólnym w sierpniu 2019 roku znalazły się dziennik Rzeczpospolita oraz portal Wirtualna Polska.

Raport IMM cytowane media sierpień 2019

Według danych IMM w sierpniu na informacje Onet.pl powoływano się ponad 6,5 tys. razy. To o 2,4 tys. powołań więcej niż w poprzednim miesiącu. Sierpniowy wynik Onetu to pokłosie ujawnienia przez portal tzw. „afery hejterskiej” w Ministerstwie Sprawiedliwości.

Czytaj także: Czy „afera Piebiaka” zaszkodzi PiS-owi? Opinie ekspertów

W rankingu głównym, wśród piętnastu najczęściej cytowanych w sierpniu redakcji, znalazło się pięć dzienników, cztery stacje telewizyjne, trzy stacje radiowe i trzy portale.

Prasa

Najczęściej cytowanym tytułem prasowym w sierpniu była Rzeczpospolita. Dziennik ten utrzymuje się na pozycji lidera od czerwca tego roku. Na drugim miejscu, tak jak w poprzednim miesiącu, uplasowała się Gazeta Wyborcza. Ostatnie miejsce na podium należy do Faktu.

Raport IMM cytowane media sierpień 2019

Najczęściej cytowanym tygodnikiem w sierpniu był „Wprost”. Liczba powołań na ten tytuł wzrosła o 93 w stosunku do poprzedniego miesiąca. Na drugim miejscu, po lipcowej nieobecności w zestawieniu, znalazł się „Newsweek”. Trzecie miejsce zajął dwutygodnik „Viva!”, na który powoływano się przede wszystkim w kontekście publikowanych na jego łamach wywiadów.

Raport IMM cytowane media sierpień 2019

Wśród miesięczników, podobnie jak w lipcu, prowadzi „Forbes”. Drugie i trzecie miejsca należą kolejno do miesięczników „Press” i „Playboy”, które awansowały o dwa miejsca w stosunku do poprzedniego miesiąca.

Raport IMM cytowane media sierpień 2019

Telewizja

TVN24 po raz kolejny prowadzi wśród stacji telewizyjnych pod względem liczby powołań w innych mediach. Na drugim miejscu znalazł się Polsat News ze zmniejszającym się dystansem do lidera w porównaniu z lipcem i czerwcem. Trzecie miejsce przypadło w sierpniu TVP Info.

Raport IMM cytowane media sierpień 2019

Radio

Stacją radiową, na którą najczęściej powoływano się w sierpniu, było RMF FM. Rozgłośnia z Krakowa wyprzedziła Radio ZET oraz TOK FM, które utrzymały pozycje z poprzedniego miesiąca.

Raport IMM cytowane media sierpień 2019

Portale internetowe

Najczęściej cytowanym portalem internetowym był Onet.pl, zajmujący pierwsze miejsce także w rankingu głównym. Na drugim miejscu, podobnie jak w poprzednim miesiącu, znalazła się Wirtualna Polska. Trzecie miejsce utrzymuje także portal Wpolityce.pl.

Raport IMM cytowane media sierpień 2019

Media ekonomiczne

W kategorii mediów biznesowych w zestawieniu znalazły się trzy tytuły prasowe i dwa portale. Pierwsze miejsce ponownie zajął Dziennik Gazeta Prawna. Bez zmian także na drugim i trzecim miejscu – kolejno Puls Biznesu oraz „Forbes”.

Raport IMM cytowane media sierpień 2019

Media regionalne

Prasa regionalna oraz regionalne stacje radiowe osiągnęły bardzo zbliżone wyniki. Liderem w sierpniu był Dziennik Zachodni, drugie miejsce należy do Głosu Wielkopolskiego, a trzecie do Gazety Krakowskiej.

Raport IMM cytowane media sierpień 2019

Autorka badania: Magdalena Radecka, Instytut Monitorowania Mediów

O badaniu:

Badanie przeprowadzono na podstawie 37 122 przekazów z mediów (materiałów prasowych, publikacji w portalach internetowych oraz programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 do 30 czerwca 2019 roku. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 38 102 razy (27 992  w portalach internetowych, 3 974 w prasie, 4 098 w telewizji i 1 058  w radio).

Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych, portali internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. 

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację materiału i dołączonych do niego materiałów graficznych pod warunkiem umieszczenia w artykule aktywnego linku do źródła („Instytut Monitorowania Mediów”), które linkować będzie bezpośrednio do adresu www.imm.com.pl.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj