poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościOnet wciąż liderem najbardziej opiniotwórczych mediów. IMM przedstawia nowy raport

Onet wciąż liderem najbardziej opiniotwórczych mediów. IMM przedstawia nowy raport

Według cyklicznego badania Instytutu Monitorowania Mediów wśród najbardziej opiniotwórczych polskich mediów we wrześniu 2020 roku miejsce pierwsze zajął portal Onet.pl. Na podium uplasowały się również stacja RMF FM oraz dziennik Rzeczpospolita. W rankingu ogólnym najczęściej cytowanych mediów w Polsce znalazły się również Radio ZET, Puls Biznesu, TVN i Interia.pl.

Ranking ogólny otwiera Onet.pl z wynikiem ponad 5,2 tys. cytowań. W portalu pisano między innymi o projekcie ustawy „Piątka dla zwierząt” w nawiązaniu do wypowiedzi ministra rolnictwa Jana Ardanowskiego. Miejsce drugie zajęła stacja RMF FM ze wzrostem o dwie pozycje w rankingu. Na antenie poseł Marek Suski opowiadał o jego opinii dotyczącej Zjednoczonej Prawicy w kontekście głosowania nad ww. ustawą. Miejsce trzecie z wynikiem 3,1 tys. cytowań zajmuje Rzeczpospolita, na łamach której zastanawiano się, czy szczepionka przeciwko grypie powinna być obowiązkowa.

Aż o 23 miejsca w rankingu wzrosła pozycja Radia ZET, w którym lider PO, Borys Budka, opowiedział się za nowelizacją ustawy o ochronie zwierząt, natomiast o 13 miejsc wzwyż poszybował Puls Biznesu, który podał informację, że Ministerstwo Infrastruktury chce wprowadzić mechanizm, na podstawie którego wydawane będą zakazy lotów w związku z COVID-19. Ponadto w rankingu znalazła się również stacja TVN, gdzie aktorka Julia Wróblewska opowiadała o walce z depresją, jak również portal Interia.pl, któremu wywiadu udzielił Paweł Kukiz.

ogólne

Tytuły prasowe

Miejsce pierwsze kategorii zajęła Rzeczpospolita, a za nią znalazły się Gazeta Wyborcza, cytowana ponad 1,8 tys. razy, oraz Super Express. O trzy miejsca w rankingu wzrosła pozycja tytułu „Sieci”, któremu wywiadu udzielił Jarosław Kaczyński. W rankingu znalazł się również tytuł „Do Rzeczy”, na zlecenie którego pracownia Estymator przeprowadziła sondaż wyborczy.

prasa

Stacje telewizyjne

W czołówce najczęściej cytowanych stacji telewizyjnych w Polsce we wrześniu na pierwszym miejscu znalazł się Polsat News, cytowany 2,3 tys. razy – w programie „Debata Dnia” o księdzu Tadeuszu Rydzyku wypowiedziała się posłanka PIS Anna Milczanowska oraz poseł Lewicy Andrzej Rozenek. Drugie miejsce, z wynikiem 2,2 tys. cytowań zajęło TVN24, a na trzeciej pozycji, ze wzrostem o dwie pozycje, uplasowała się stacja TVN. O trzy oczka w rankingu wzrosła pozycja TVP Sport, gdzie były selekcjoner reprezentacji Polski Jerzy Engel wypowiadał się o braku obecności Roberta Lewandowskiego na zgrupowaniu kadry. Częściej niż w sierpniu cytowana była również stacja Polsat Sport, gdzie wywiadu udzielał piłkarz Kamil Jóźwiak. W rankingu pojawił się również Canal +, gdzie wypowiadał się sportowiec Tymoteusz Puchacz.

tv

Stacje radiowe

Pierwsze miejsce kategorii zajęła stacja RMF FM cytowana w innych mediach ponad 3,7 tys. razy. Kolejną pozycję w rankingu, ze wzrostem o cztery miejsca, znalazło się Radio Zet, a za nim Radio Plus, aż o 11 oczek wyżej, gdzie minister rodziny, pracy i polityki społecznej Marlena Maląg mówiła o wprowadzeniu przepisów mających na stałe uregulować zdalną formę pracy. W rankingu znalazł się również Program Trzeci Polskiego Radia, gdzie wypowiadał się szef Kancelarii Premiera minister Michał Dworczyk.

radio

Portale internetowe

Na miejscu pierwszym kategorii, niezmiennie od ponad roku, znalazł się portal Onet.pl cytowany we wrześniu ponad 52 tys. razy. Następnie na podium znalazła się Wp.pl oraz Interia.pl. O dwie pozycje w rankingu wzrosła natomiast pozycja Wpolityce.pl, gdzie pojawiła się informacja o porozumieniu pomiędzy Zbigniewem Ziobro a Jarosławem Kaczyńskim.

portale

Tygodniki i dwutygodniki

Najbardziej opiniotwórczym medium wśród tygodników i dwutygodników we wrześniu jest tytuł „Sieci”, cytowany 600 razy. Na drugim miejscu znalazł się tygodnik „Do Rzeczy”, natomiast podium zamyka „Wprost” z 221 cytowaniami w pozostałych mediach. O dwie pozycje w rankingu wzrosły również pozycje tytułów „Gazeta Polska”, której dziennikarka Dorota Kania wypowiadała się o sytuacji Romana Giertycha, jak również magazyn „Viva”, gdzie wypowiadała się Oliwia Bieniuk.

tygodniki

Miesięczniki i dwumiesięczniki

Ranking kategorii, z wynikiem 159 cytowań otwiera „Forbes”, gdzie przedstawiono listę najlepiej zarabiających piłkarzy świata. Następnym tytułem w rankingu, ze wzrostem o dwie pozycje jest „Twój Styl”, któremu wywiadu udzielała Agata Kulesza. Na miejscu trzecim z wynikiem 76 cytowań znalazł się „Press”.

miesięczniki

Media ekonomiczne i biznesowe – prasa

Pierwsze miejsce kategorii zajmuje dziennik Rzeczpospolita. Kolejne w rankingu są Dziennik Gazeta Prawna cytowany ponad 1,4 tys. razy oraz Puls Biznesu z wynikiem 864 cytowań.

ekonomiczne - prasa

Media ekonomiczne i biznesowe – portale

Na podium najbardziej opiniotwórczych portali o profilu ekonomicznym i biznesowym znalazły się Money.pl, Bussinesinsider.com.pl oraz Bankier.pl. O dwie pozycje wzrosła również pozycja Forsal.pl, gdzie o fotowoltaikach wypowiadał się doradca finansowy Jacek Arciszewski.

ekonomiczne - portale

Media regionalne

Najbardziej opiniotwórczym medium regionalnym września 2020 roku jest Radio Poznań, cytowane 181 razy, w którym donoszono m.in. o wystąpieniu koronawirusa wśród pracowników Urzędu Skarbowego Poznań-Winogrady. Miejsce drugie, z wynikiem 173 cytowań, zajął Głos Wielkopolski. Ze wzrostem o sześć pozycji w rankingu, podium zamyka Gazeta Wrocławska, która informowała o wyniku sprawy gwałtu na 14-letniej dziewczynce. O cztery oczka wzrosła również pozycja Gazety Krakowskiej, na łamach której informowano o wystąpieniu koronawirusa u jednego z pracowników Wisły Kraków.

regionalne

PEŁNY RAPORT NA STRONIE

O badaniu:

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 44 715 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji, oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; portali internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-30 września 2020 roku.

Korzystanie z raportu, w tym wykorzystanie informacji wynikających z raportu, publikacja materiału i dołączonych do niego materiałów graficznych dopuszczalne jest pod warunkiem następującego oznaczenia źródła: w przypadku mediów elektronicznych – przez umieszczenie w artykule aktywnego linku do źródła lub strony głównej (www.imm.com.pl) oraz umieszczenia pełnej nazwy autora tj. „Instytut Monitorowania Mediów IMM”, w przypadku mediów tradycyjnych – poprzez umieszczenie informacji: „źródło: Instytut Monitorowania Mediów IMM”.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj