poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościIMM: Ustawa „Lex TVN” w obliczu manifestacji społecznych

IMM: Ustawa „Lex TVN” w obliczu manifestacji społecznych

Jak wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów (IMM), w ciągu pięciu dni: od 11 sierpnia 2021 roku, kiedy zaczęły się protesty przeciw nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji, nazywanej „Lex TVN”, we wszystkich mediach w kontekście manifestacji pojawiło się 7,8 tys. wzmianek z dotarciem aż 72,4 mln kontaktów z przekazem.

Najwięcej informacji o protestach w portalach i social mediach

W analizowanym okresie 11-15 sierpnia 2021 o samej ustawie we wszystkich mediach pojawiało się ponad 15 tys. wzmianek, w tym 52 proc., czyli 7,8 tys. publikacji, dotyczyło społecznych manifestacji w obronie wolności mediów. Protesty odbywały się w całej Polsce głównie 11 sierpnia. Ze wszystkich materiałów dotyczących wystąpień przeciwko „Lex TVN” 60 proc. to publikacje w samych social mediach (Twitter, Facebook, Instagram, YouTube) z całkowitym dotarciem 3,1 mln kontaktów.

Czytaj też: „Lex TVN” przyjęte przez Sejm. Nie cichną głosy oburzenia

W prasie publikacji mniej, choć z wyższym dotarciem niż w internecie

Udział prasy w dyskusji w temacie protestów wynosi zaledwie 1 proc. (107 odniesień), ale z dotarciem na wyższym poziomie niż wzmianek w internecie – 3,5 mln kontaktów z przekazem. Tytuły o największym zasięgu, które publikowały informacje o „Lex TVN” w dniach 11-15 sierpnia, to: Fakt, Super Express, Gazeta Wyborcza, Nasz Dziennik, „Wprost”, Gazeta Polska Codziennie, Rzeczpospolita i Dziennik Gazeta Prawna.

Radio i telewizja z największym zasięgiem

W radiu wyemitowano dokładnie 211 wzmianek z dotarciem 7,3 mln kontaktów – najczęściej o kontrowersjach związanych z „Lex TVN” mówiły stacje RMF FM, Radio Zet, Radio Vox FM, i TOK FM. W telewizji natomiast wypuszczono w tym krótkim okresie aż 188 materiałów o łącznym zasięgu 46,3 mln, z czego najczęściej przekazy o największym zasięgu pojawiły się w:

– TVN, TVN24, TVN24 Biznes i Świat i TTV – 132 materiałów o dotarciu 34 mln i czasie antenowym 12 godzin
– TVP Info, TVP1, TVP2, TVP Polonia, TVP3 Szczecin, TVP3 Lublin – 23 publikacje z dotarciem 7,7  mln i czasie antenowym 1 godziny
– Polsat, Polsat News, Polsat News 2 – 20 przekazów z dotarciem 4,5 mln i czasem antenowym 2 godzin
– Pozostałe, w tym TV Republika, WTK, TV Toruń – 13 materiałów o zasięgu 92 tys. i czasie antenowym 2 godzin

Źródło: imm.com.pl

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj