Wprost, Rzeczpospolita i Gazeta Wyborcza były najczęściej cytowanymi mediami w grudniu 2014 r. – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. Kolejne miejsca zajęły TVN24 i wSieci. W grudniu najczęściej poruszanymi tematami w mediach były: podróże Radosława Sikorskiego w czasie pełnienia funkcji szefa MSZ (temat ten przyniósł Wprost pierwsze miejsce w rankingu), wybory samorządowe, szczególnie w kontekście sylwetki Roberta Biedronia oraz zawody o Puchar Świata w skokach narciarskich.
Prasa
Wprost zajął pierwszą pozycję wśród najczęściej cytowanych tytułów prasowych. Na drugiej pozycji uplasowała się Rzeczpospolita, na trzeciej – Gazeta Wyborcza.
Wprost obronił tytuł najczęściej cytowanego tygodnika. Forbes pozostał na pierwszym miejscu podium wśród miesięczników, na które najchętniej powoływały się inne media.
Telewizja
Najwyższą pozycję wśród stacji telewizyjnych umocniło TVN24.
Radio
RMF FM kolejny miesiąc z rzędu przodowało wśród rozgłośni radiowych, które cytowano w mediach.
Portale internetowe
Portalami internetowymi, na które najczęściej się powoływano, były onet.pl, sportowe fakty.pl i tvn24.pl.
Media ekonomiczne
Puls Biznesu pozostał najczęściej cytowanym medium ekonomicznym.
Media regionalne
Biorąc pod uwagę media regionalne, najczęściej powoływano się na Radio Gdańsk.
Badanie przeprowadzono na podstawie 4 449 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 do 31 grudnia 2014 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 4 526 razy (2818 razy w prasie, 996 w telewizji i 712 w radio).
Analiza obejmuje ponad 900 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN CNBC, TVN TURBO, POLSAT, Polsat News, TV BIZNES, TV4) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Radio PiN, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM).
Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji, w których pojawiały się nazwy mediów:
• prasowych,
• portali internetowych,
• stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.
UWAGA: Badanie nie obejmuje cytowań, opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.