piątek, 20 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościIMM wprowadza KPI w monitoringu mediów

IMM wprowadza KPI w monitoringu mediów

Instytut Monitorowania Mediów wprowadził autorskie rozwiązanie w monitoringu mediów – możliwość wyznaczania KPI. Pozwoli ona specjalistom ds. komunikacji wyznaczać kluczowe wskaźniki efektywności (KPI) działań public relations w oparciu o prowadzony monitoring publikacji w mediach. Zliczanie KPI odbywa się w czasie rzeczywistym za pomocą specjalnego algorytmu – podaje IMM. Narzędzie ma m.in. pomagać budować przewagę wizerunkową. Jest to jedyna taka usługa dostępna na polskim rynku.

Mediowe KPI (ang. Key Performance Indicators) to narzędzie, które umożliwia regularne wyznaczanie celów w czterech aspektach: liczby publikacji z podziałem na typ mediów, wielkości dotarcia, wartości ekwiwalentu reklamowego (AVE) i pojawiania się w ważnych dla siebie źródłach – tytułach mediowych. IMM w aplikacji do monitoringu mediów umożliwia wyznaczanie i edytowanie celów zarówno na bieżące i przyszłe projekty jednorazowe, dotyczące np. kampanii, jak i na obsługę biura prasowego, w tym działań media relations raportowanych np. co miesiąc czy kwartał.

IMM przekazuje, że w każdym przypadku wyniki są zliczane automatycznie wraz z bieżącą ich prezentacją w formie specjalnie zaprojektowanych widżetów. „W ten sposób konsultanci ds. public relations oszczędzają czas na codzienną analizę wyników swoich działań i dzięki temu od razu wiedzą, jakie kroki należy podjąć w dalszym etapie, aby zbliżyć się do celu” – wyjaśnia IMM.

Ponadto usługa umożliwia porównywanie skuteczności własnych działań z konkurencją. Możliwe jest wyznaczanie tych samych KPI w monitoringu działań konkurencji, co pozwala na śledzenie wyników porównawczych. Można także, niezależnie od branży, wyznaczać cele na ekspozycje swoich działań w konkretnych tytułach (KPI na źródła) oraz jednocześnie w odniesieniu do konkurencji.

IMM w kwietniu 2021 roku wprowadził też nowy wskaźnik – indeks mocy, który pozwala sprawdzić, z jaką siłą (w skali od 0 do 10) dany przekaz o marce, firmie lub danym zagadnieniu potencjalnie oddziałuje na odbiorcę. Wcześniej Instytut Monitorowania Mediów uruchomił natomiast darmową aplikację mobilną IMMapp, która pozwala zarządzać z telefonu wynikami monitoringu ze wszystkich mediów.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj