Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe branży handlowej w maju 2019 roku. Branża ta ogółem przeznaczyła ponad 467,5 mln zł na reklamę w mediach tradycyjnych. W raporcie uwzględniono marki o największych wydatkach reklamowych oraz typy najczęściej reklamowanych produktów.
Telewizja z najwyższymi budżetami reklamowymi
Branża handlowa największe budżety przeznaczyła na reklamę w telewizji, na którą wydała 223,7 mln zł. W reklamę radiową zainwestowała niewiele mniej – 223 mln zł. Najmniejsze kwoty przeznaczyła na reklamę w prasie – 20,6 mln zł.
Piątek najpopularniejszym dniem tygodnia
W maju największe budżety reklamowe branży handlowej lokowane były w piątki i wyniosły w sumie 98,3 mln zł. Najniższe wydatki reklamowe zostały zanotowane w niedziele – ok. 34,5 mln zł.
Marki o największych wydatkach reklamowych
W maju marka Lidl zainwestowała największe kwoty w reklamy – ponad 70 mln zł. Na kolejnych miejscach znalazły się Media Expert (45,9 mln zł), Biedronka (31,9 mln zł), RTV Euro AGD (31,3 mln zł) oraz Media Markt (26,7 mln zł).
Typy reklamowanych produktów
W maju 2019 roku najwyższe budżety w branży handlowej zostały przeznaczone na reklamy dyskontów (27 proc.) oraz sklepów z elektroniką (26 proc.).
Inwestowano również w promocję m.in. sklepów meblowych, sklepów budowlanych, drogerii, hipermarketów, a także sklepów internetowych.
Autorka badania: Joanna Górska, Instytut Monitorowania Mediów
O badaniu:
Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje okres 1-31 maja 2019 r. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.
Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację materiału i dołączonych do niego materiałów graficznych pod warunkiem umieszczenia w artykule aktywnego linku do źródła („Instytut Monitorowania Mediów”), które linkować będzie bezpośrednio do adresu www.imm.com.pl.