22 września Instytut Monitorowania Mediów dokonał finalizacji transakcji przejęcia rumuńskiej spółki mediaTRUST Romania. Tego dnia wykupione zostały ostatnie udziały od pierwotnych właścicieli, a IMM stał się jedynym właścicielem MTR.
21 maja 2008 roku IMM nabył 60% udziałów rumuńskiej spółki, z możliwością dokonania wykupu pozostałych udziałów po dwóch latach. Kilka miesięcy później sąd rumuński zarejestrował kolejne zmiany kapitałowe w spółce mediaTRUST Romania, wynikiem czego Instytut Monitorowania Mediów stał się właścicielem ponad 99% udziałów MTR.
W niedługim czasie od momentu przejęcia większości udziałów przez IMM, Prezesem Zarządu MTR został Bogdan Apostol, który miał bogate doświadczenie w branży monitoringu mediów w Rumunii. Nowy Zarząd MTR został wzmocniony o Prezesa IMM – Pawła Sanowskiego, powołanego także do pełnienia funkcji Dyrektora Departamentu Badań i Rozwoju w mediaTRUST.
Jeszcze w 2008 roku nastąpił szereg zmian personalnych i organizacyjnych w spółce, w tym pełna integracja technologiczna obu partnerów. W IV kwartale 2010 roku oferta MTR powiększy się o pełny monitoring prasy regionalnej oraz social media. Plany na 2011 rok obejmują rozpoczęcie monitoringu regionalnych stacji telewizyjnych i radiowych.
Od momentu przejęcia udziałów MTR przez IMM, spółka, z miesiąca na miesiąc, notuje wzrost sprzedaży. Od 2009 roku rumuńska spółka urosła o kilkadziesiąt procent, mimo spadków przychodów swoich głównych konkurentów. W ciągu ostatnich dwóch lat sprzedaż MTR wzrosła o ponad 60%, pomimo bardzo trudnej sytuacji gospodarczej w Rumunii (spadek PKB o 7,5% w 2009 r. i szacowany spadek o kolejne 3% w roku bieżącym).
W ciągu dwóch lat współpracy z polskim partnerem, całkowitej zmianie uległa także strona wizualna MTR (www.mediatrust.ro), która od momentu przejęcia większości udziałów przez Instytut, pozostaje spójna graficznie z witryną IMM (www.imm.com.pl).
Instytut Monitorowania Mediów powstał w 2000 roku. Monitoruje ponad 900 tytułów gazet i czasopism ogólnopolskich, regionalnych i anglojęzycznych, 33 stacje telewizyjne, 63 stacje radiowe oraz polskie zasoby Internetu. Od 1 lutego 2010 monitoruje social media w tym Facebooka, Twittera, Blipa, Goldenline. Od 2002 roku Instytut Monitorowania Mediów jest członkiem FIBEP – elitarnej organizacji zrzeszającej ponad 90 firm monitorujących media z przeszło 40 krajów świata.
MediaTRUST Romania powstała w 1999 roku. Obecnie zatrudnia 28 pracowników, o 2 mniej niż w czasie przejmowania spółki. Jest jedną z dwóch rumuńskich firm należących do prestiżowej organizacji FIBEP. Więcej informacji o mediaTRUST znajduje się na stronie http://www.mediatrust.ro/english/ .