czwartek, 14 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościIMM wyłącznym właścicielem mediaTRUST Romania

IMM wyłącznym właścicielem mediaTRUST Romania

22 września Instytut Monitorowania Mediów dokonał finalizacji transakcji przejęcia rumuńskiej spółki mediaTRUST Romania. Tego dnia wykupione zostały ostatnie udziały od pierwotnych właścicieli, a IMM stał się jedynym właścicielem MTR.

21 maja 2008 roku IMM nabył 60% udziałów rumuńskiej spółki, z możliwością dokonania wykupu pozostałych udziałów po dwóch latach. Kilka miesięcy później sąd rumuński zarejestrował kolejne zmiany kapitałowe w spółce mediaTRUST Romania, wynikiem czego Instytut Monitorowania Mediów stał się właścicielem ponad 99% udziałów MTR.

W niedługim czasie od momentu przejęcia większości udziałów przez IMM, Prezesem Zarządu MTR został Bogdan Apostol, który miał bogate doświadczenie w branży monitoringu mediów w Rumunii. Nowy Zarząd MTR został wzmocniony o Prezesa IMM – Pawła Sanowskiego, powołanego także do pełnienia funkcji Dyrektora Departamentu Badań i Rozwoju w mediaTRUST.

Jeszcze w 2008 roku nastąpił szereg zmian personalnych i organizacyjnych w spółce, w tym pełna integracja technologiczna obu partnerów. W IV kwartale 2010 roku oferta MTR powiększy się o pełny monitoring prasy regionalnej oraz social media. Plany na 2011 rok obejmują rozpoczęcie monitoringu regionalnych stacji telewizyjnych i radiowych.

Od momentu przejęcia udziałów MTR przez IMM, spółka, z miesiąca na miesiąc, notuje wzrost sprzedaży. Od 2009 roku rumuńska spółka urosła o kilkadziesiąt procent, mimo spadków przychodów swoich głównych konkurentów. W ciągu ostatnich dwóch lat sprzedaż MTR wzrosła o ponad 60%, pomimo bardzo trudnej sytuacji gospodarczej w Rumunii (spadek PKB o 7,5% w 2009 r. i szacowany spadek o kolejne 3% w roku bieżącym).

W ciągu dwóch lat współpracy z polskim partnerem, całkowitej zmianie uległa także strona wizualna MTR (www.mediatrust.ro), która od momentu przejęcia większości udziałów przez Instytut, pozostaje spójna graficznie z witryną IMM (www.imm.com.pl).

Instytut Monitorowania Mediów powstał w 2000 roku. Monitoruje ponad 900 tytułów gazet i czasopism ogólnopolskich, regionalnych i anglojęzycznych, 33 stacje telewizyjne, 63 stacje radiowe oraz polskie zasoby Internetu. Od 1 lutego 2010 monitoruje social media w tym Facebooka, Twittera, Blipa, Goldenline. Od 2002 roku Instytut Monitorowania Mediów jest członkiem FIBEP – elitarnej organizacji zrzeszającej ponad 90 firm monitorujących media z przeszło 40  krajów świata.

MediaTRUST Romania powstała w 1999 roku. Obecnie zatrudnia 28 pracowników, o 2 mniej niż w czasie przejmowania spółki. Jest jedną z dwóch rumuńskich firm należących do prestiżowej organizacji FIBEP. Więcej informacji o mediaTRUST znajduje się na stronie http://www.mediatrust.ro/english/ .

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj