Konferencją prasową 3 lipca rozpoczyna się siódma edycja kampanii społecznej „Lato bez % 2006”. Na konferencji zostaną zaprezentowane planowane działania w ramach tegorocznej akcji. Celem kampanii jest ograniczenie sprzedaży alkoholu nieletnim. Ma przekazać młodym ludziom informacje o zagrożeniach płynących z kontaktu z napojami wyskokowymi, a także mobilizować sprzedawców do przestrzegania prawa i niedopuszczania do zakupu alkoholu przez młodych ludzi.
Kampania opiera się na trzech płaszczyznach. „Rozbij schemat” to szeroko rozumiana akcja oparta na reklamie zewnętrznej, połączona z organizacją happeningów ukazujących skutki przedawkowania alkoholu przez osoby nieletnie. Drugą płaszczyzną jest „Agent specjalny” – kontrole w sklepach dokonywane przez młodo wyglądające osoby, próbujące zakupić alkohol.
Trzecim elementem kampanii są badania opinii publicznej „Polska młodzież o alkoholu”. Pełny wykaz sklepów łamiących prawo wraz z raportem akcji zostanie przekazany władzom samorządowym, Policji oraz Straży Miejskiej. Mieszkańcy całej Polski będą mogli za pośrednictwem strony internetowej kampanii www.bezprocentow.pl zgłosić punkt sprzedaży alkoholu do kontroli. Informacji udziela: Marcin Duma