Niemiecka para influencerów została skrytykowana przez fanów po tym, jak poprosiła ich o sfinansowanie wakacji – informuje independent.co.uk. Czytamy, że Catalin Onc i Elena Engelhardt prowadzą na Instagramie profil another_beautiful_day_official, na którym przeważnie dzielą się swoimi zdjęciami z podróży. Za następny cel wyjazdu para obrała sobie przejazd tandemem z Niemiec do Afryki i chce, żeby cześć kosztów pokryli jej obserwatorzy – dodaje źródło.
Celem zbiórki influencerów na stronie gofundme.com jest 10 tysięcy euro. Para tłumaczy, że ta kwota ma zapewnić im rower, narzędzia, jedzenie, nocleg, dostęp do internetu, ubezpieczenie i ewentualnie pokryć inne nieprzewidziane wydatki – cytuje źródło.
Źródło: instagram.com/another_beautiful_day_official
Jak czytamy, pomysł nie spodobał się obserwatorom Catalina i Eleny, a na ich profilu zaczęły pojawiać się negatywne komentarze. Źródło przytoczyło parę z nich: „Mam pomysł – może sami znajdziecie pracę (tak jak reszta z nas) i sami sfinansujecie wyjazd?”, „Obrzydliwe. Znajdźcie pracę, leniwi ludzie. Powinniście się wstydzić”, „Chcecie, żeby inni was wspierali, ale sami nie dajecie nic w zamian. Na stronie gofundeme.com jest wiele wartościowych projektów, lecz wasz na pewno nie jest jednym z nich”.
W odpowiedzi na negatywne reakcje para zamieściła wpis, w którym narzekała na to, że została zbyt szybko oceniona – podaje dalej źródło. Influencerzy dodali również, że w tym momencie przyjmują darowizny i pieniądze od matki Catalina, lecz nie ukrywają tego i są za to wdzięczni. Independent.co.uk zaznacza, że opublikowali oddzielne podziękowania dla mamy, jednak te zostały już usunięte. „W tej chwili moja mama nas finansuje, pracuje na dwóch etatach i sama nie ma zbyt wiele. Nie prosiliśmy jej o pieniądze, ale uwielbia to, że jest w stanie pomóc” – źródło przytacza skasowany wpis. Independent.co.uk informuje, że ta sytuacja także wywołała oburzenie wśród obserwatorów, którzy m.in. zarzucili parze wykorzystywanie rodzica.
Źródło: gofundme.com/ts7s93-another-beautiful-day
Do 18 czerwca 2019 roku influencerom udało się zebrać mniej niż 300 euro. (ak)