czwartek, 26 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościInformacja prasowa, backgrounder, notka, advertorial... - PR-owcy piszą, a co z tym...

Informacja prasowa, backgrounder, notka, advertorial… – PR-owcy piszą, a co z tym robią dziennikarze?

Jest taka pokusa, żeby pisząc informację prasową tak ją podkręcić, aby dziennikarza zaskoczyć, przykuć jego uwagę i spowodować na tyle, aby z niej skorzystał. Kłopot w tym, że to nie dziennikarz jest finalnie odbiorcą naszych treści, ale czytelnik, użytkownik internetu, widz, słuchacz… A po drodze jest jeszcze kilka ważnych osób, które będą te informacje od nas akceptować: redaktor naczelny, wydawca, producent. Warto o tym pamiętać przygotowując materiał prasowy i jeszcze zanim się go zacznie pisać odpowiedzieć sobie na pięć ważnych pytań:

  • O czym chcemy powiedzieć/zakomunikować?
  • Dlaczego właśnie o tym (uzasadnić)?
  • Dlaczego TERAZ chcemy o tym mówić?
  • Do kogo chcemy mówić (kto jest naszym adresatem/grupą docelową)?
  • W jakiej formie (news, komentarz, materiał edukacyjny etc.)?

To dopiero początek pracy… Co jeszcze warto wiedzieć o bieżącej pracy z mediami i jak dobrze przygotować wartościowe materiały dla dziennikarzy zdradzimy na szkoleniu!

Zapraszamy już 18 sierpnia w Warszawie!


ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj