wtorek, 28 stycznia, 2025
Strona głównaAktualnościInformacje przyciągają inwestorów

Informacje przyciągają inwestorów

„Z powodu braku informacji Polskę ominął, co szósty potencjalny inwestor” – czytamy na łamach Rzeczpospolitej. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez firmę doradczą KPMG wśród zagranicznych inwestorów, „Żadnych skojarzeń z Polską nie ma aż 40 proc. ankietowanych firm. Zaledwie 12 proc. kojarzy nasz kraj z wykwalifikowaną siłą roboczą, a 4 proc. z niskimi kosztami pracy.
To efekt m.in. braku skoordynowanej polityki promocji naszego kraju za granicą” – czytamy w artykule. „Pieniądze przeznaczane na ten cel wcale nie są małe. Osiągnięcie lepszych rezultatów uniemożliwia jednak brak wizji i rozproszenie wysiłków” – twierdzi Adam Żołnowski, prezes Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych. Jest jednak o co walczyć, jak podaje firma consultingowa McKinsey & Company w ciągu najbliższych trzech lat w Europie zostanie stworzonych 100 tys. nowych miejsc pracy. Od skuteczności informowania inwestorów o możliwościach, które znajdą w Polsce zależy, czy zostaną one stworzone w naszym kraju.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj