Muzeum Historii Żydów Polskich rozpoczęło kampanię społeczną „Inna historia, taki sam hejt”. Celem akcji jest zwrócenie uwagi na problem mowy nienawiści i antysemickiego hejtu, obecny zarówno w internecie, jak i w mediach.
Kampania ma zachęcać do sprzeciwiania się postawom antysemickim, rasistowskim czy ksenofobicznym.
W ramach kampanii przygotowano spot „Złe słowa”, w którym uczestnicy wydarzeń marcowych z 1968 roku odczytują i komentują współczesne nienawistne komentarze internautów dotyczące Żydów. Cytowane wpisy pochodzą z Facebooka, YouTube’a, Twittera czy portali wpolityce.pl i wrealu24.pl. W spocie wystąpili m.in. Agnieszka Arnold, Seweryn Blumsztajn, Józef Lebenbaum czy Daniel Passent.
Drugi przygotowany w ramach akcji spot nosi tytuł „Kronika filmowa”. W nim antysemicki hejt przedstawiono w formie ulicznego sondażu z 1968 roku. Aktorzy odczytują prawdziwe komentarze pochodzące z polskich stron internetowych.
Kampania jest częścią programu edukacyjno-kulturalnego „Obcy w domu. Wokół Marca ‘68”, w ramach którego przygotowano także wystawę czasową w Muzeum POLIN. Partnerami akcji są fundacja HEJT STOP oraz Otwarta Rzeczpospolita.
Kampanię przygotowano we współpracy z Saatchi & Saatchi IS. Agencja odpowiada m.in. za przygotowanie spotów i strony internetowej, kampanię w mediach społecznościowych oraz interaktywną instalację w Muzeum Historii Żydów Polskich. (mb)