Łódzkie wydanie Gazety.pl informuje o ciekawej inicjatywie dwóch młodych absolwentów Politechniki Łódzkiej. Wymyślili oni sposób promujący Łódź, który jest prekursorski na skalę całej Europy.
Artykuł opisuje historię dwóch młodych przedsiębiorców, który znaleźli sposób ułatwiający prezentację zabytków turystycznych łodzi, zaproponowali to rozwiązanie władzom miasta i po pół roku negocjacji rozpoczęli współpracę z magistratem. Pomysł Michała Stefańskiego i Piotra Palmy opiera się na wykorzystaniu telefonii komórkowej do promocji ciekawych miejsc. Jak czytamy, na zabytkowych obiektach takich, jak kamienice, umieszczony jest kod kreskowy. Po jego zeskanowaniu przy pomocy komórki, na nasz aparat dostajemy informację o zabytku. Możemy też wysłuchać komunikatu w trzech językach – polskim, angielskim i niemieckim. Jest to pierwsze takie rozwiązanie zastosowane w Europie, twierdzą pomysłodawcy.(ał)
Czytaj więcej