piątek, 18 października, 2024
Strona głównaAktualnościInspiracje PR-owców premiera

Inspiracje PR-owców premiera

Jan Piński i Tomasz P. Terlikowski zastanawiają się na łamach magazynu Wprost nad wizerunkiem Donalda Tuska.

Autorzy uznają, że miodowy okres nie mógł trwać wiecznie i premier zaczyna mieć kłopoty z wizerunkiem medialnym. Jego głównym problemem nie jest zdobycie popularności tylko utrzymanie jej do przyszłych wyborów prezydenckich. Uważają oni, że PR premiera opiera się na byciu celebrity, co niesie ze sobą pewne niebezpieczeństwa. Według nich premier jest dziś prawie takim samym produktem marketingu politycznego jak zachodni politycy, a jego PR-owcy czerpią inspiracje z wizerunku takich polityków jak Nicolas Sarkozy, Angela Merkel czy Bill Clinton. Poza inspiracjami zagranicznymi zauważają także podobieństwo do wizerunku, który budował Aleksander Kwaśniewski: „Zapewne specjaliści Tuska od public relations doszli do wniosku, że to nieróbstwo byłego prezydenta pozwalało mu utrzymywać przez 10 lat pozycję najpopularniejszego polityka w kraju” – uważają Piński i Terlikowski.

Dziennikarze dodają poza tym, że popularność premiera nie jest trwała i przypomina balon, z którego może niedługo ujść powietrze. Zabiegi poprawienia jego wizerunku wymknęły się spod kontroli i Donald Tusk stał się obiektem żartów i drwin zamiast wzbudzać poszanowanie i szacunek.(mk)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj