Instagram testuje zmianę, która uprości obsługę wideo w aplikacji – informuje techcrunch.com.
Zrzut ekranu opublikowany na Twitterze przez konsultanta ds. mediów społecznościowych, Matta Navarrę, pokazuje, że osoby biorące udział w testowaniu funkcji zobaczą w aplikacji wiadomość o treści „posty wideo są teraz udostępniane jako Rolki”.
Źródło: twitter.com/ MattNavarra
Jeśli użytkownik ma konto publiczne, film przekształcony w Reels po publikacji będzie dostępny dla każdego, a inni będą mogli użyć oryginalnego dźwięku w celu stworzenia własnego Reelsa. Z kolei w przypadku prywatnego konta opublikowany film przekształcony w Reels będzie widoczny wyłącznie dla obserwatorów.
Wprowadzona zostanie również funkcja tworzenia remiksów z filmu użytkownika, którego konto jest publiczne. Tę możliwość jednak będzie można ograniczyć w ustawieniach. Podobnie jak w przypadku każdego tego typu testu, nie wiadomo, kiedy Instagram planuje wprowadzić zmianę na większą skalę. W zeszłym roku szef Instagrama, Adam Mosseri, powiedział, że serwis ten „nie jest już aplikacją do udostępniania zdjęć”, zauważając, że firma priorytetowo traktuje przejście na wideo w obliczu znacznej konkurencji ze strony TikToka i YouTube’a. (zd)