poniedziałek, 23 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościInstagram cały czas zyskuje na popularności

Instagram cały czas zyskuje na popularności

Instagram i Twitter przyciągają coraz więcej internautów. Spada natomiast popularność Facebooka – wynika z analizy Gemius, przeprowadzonej w Turcji, Rosji, Ukrainie, Polsce, Danii, Rumunii, na Węgrzech i w Białorusi.

Twórcy badania sprawdzili, jaką popularnością cieszą się Facebook, Instagram i Twitter wśród internautów między 18 a 69 rokiem życia. Analiza dotyczyła danych średniomiesięcznych z lat 2013–2014.

Okazuje się, że spośród badanych krajów Twitter największą popularnością cieszył się w Turcji – miesięcznie odwiedzał go średnio co trzeci użytkownik sieci. W 2014 roku przyciągnął jednak nieco mniej użytkowników (32 proc.) niż w 2013 roku (34 proc.). Największy wzrost zainteresowania Twiterem odnotowano na Ukrainie – wyniósł aż 56 proc. (z 9 proc. w 2013 roku do 13 proc. w 2014 roku). W Danii wzrost ten wyniósł 40 proc. (z 8 proc. w 2013 roku do 11 proc. w 2014 roku). Z kolei największy spadek zainteresowania pojawił się w Turcji.

Facebook, zarówno w 2014, jak i w 2013 roku, tracił popularność. Najmniejszym zainteresowaniem spośród badanych krajów cieszył się w Rosji, na Ukrainie i Białorusi – w państwach, gdzie popularny jest serwis VKontakte. W Rosji i na Ukrainie odwiedziało go średnio trzech na dziesięciu internautów, na Białorusi – dwóch na dziesięciu. Jego popularność najbardziej wzrosła w Rumunii, nieco mniej w Polsce, na Węgrzech czy w Danii.

Instagram zyskiwał na popularności w każdym z badanych krajów. W Polsce, Rosji i na Ukrainie w 2014 roku przyciągnął ponad dwa razy więcej użytkowników niż w 2013 roku. W innych krajach różnice były mniejsze.

Dane pochodzą z międzynarodowego badania realizowanego w firmie Gemius w ponad 30 krajach w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (gemiusAudience), którego celem jest poznanie liczby i profilu demograficznego użytkowników Internetu oraz sposobu, w jaki korzystają z sieci, zarówno stron www, materiałów audio i wideo, jak i aplikacji. Badanie jest prowadzone zgodnie z zasadami międzynarodowego kodeksu ICC/ESOMAR. W Polsce jest realizowane pod nazwą Megapanel PBI/Gemius. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj