Zmiany zapowiedział serwis na swoim blogu. Napisał, że zdecydował się wprowadzić nowe rozwiązania dla biznesu po rozmowach z firmami, które podzieliły się z nim swoimi spostrzeżeniami.
Firmy narzekały m.in. na to, że nie jest im łatwo śledzić wszystkie komentarze i znaleźć czas na ich selekcję. Trudność sprawia im też odczytywanie statystyk i chciałyby przyciągać większą liczbę klientów.
W odpowiedzi na to Instagram zadeklarował, ze wprowadzi trzy nowe funkcje. Oto one:
1. Firmowe profile
Jak czytamy, to darmowa funkcja dla kont, które chcą być rozpoznawane jako firmowe. Dzięki niej, firmy mogą wybrać, w jaki sposób chcą, by kontaktowali się z nimi odbiorcy: za pośrednictwem rozmowy telefonicznej czy mailowej, podając swoje dane.
2. Insighty
Dzięki nim firmy otrzymują praktyczne informacje o tym, kim są ich followersi i które posty cieszą się większą popularnością – wszystko z poziomu aplikacji mobilnej. Wiedza na temat zachowań i cech demograficznych Twoich odbiorców umożliwi Ci tworzenie bardziej odpowiednich treści – pisze Instagram.
3. Funkcje reklamowe
Instagram pozwala również promować treści, to zaś powoduje, że zwykły wpis może zmienić się w reklamę bezpośrednio w aplikacji i tym samym pomoże firmie nawiązać kontakt z większą liczbą odbiorców.
Wystarczy, że wybierzesz udostępniony już na Instagramie post i dodasz przycisk zachęcający do podjęcia aktywności. Możesz również określić grupę docelową i pozwolić Instagramowi, by sam zaproponował Ci targetowanie. Wreszcie Twój post będzie promowany jak reklama na tak długo jak będziesz chciał – czytamy.
Z nowych opcji będzie można korzystać w Stanach Zjednoczonych, Australii i Nowej Zelandii w ciągu najbliższych miesięcy. Do końca roku będą zaś dostępne na całym świecie. (ak)