niedziela, 17 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościInstagram dodaje nową etykietę do profili firm. Ma wspierać różnorodność

Instagram dodaje nową etykietę do profili firm. Ma wspierać różnorodność

Instagram udostępnił nową funkcję e-commerce, która ma pomóc markom prezentować różnorodność. Firmy otrzymają możliwość dodania do profilu etykiety pokazującej, że biznes prowadzony jest przez czarnoskórego właściciela – opisuje socialmediatoday.com. Opcja dostępna będzie dla firm w Stanach Zjednoczonych.

Jak czytamy, ma to pomóc w odkrywaniu takich firm. Źródło podaje, że Instagram będzie używał tej etykiety do dodawania i wyróżniania profili biznesowych prowadzonych przez osoby czarnoskóre w zakładce Sklep oraz wybranych kolekcjach produktów.

Czytamy, że z danych Instagrama wynika, że w okresie zeszłego lata i jesieni było ponad 1,3 mln postów wspierających firmy „czarne” lub „prowadzone przez osoby czarnoskóre”, a firmy z siedzibą w USA odnotowały ponad 50 proc. wzrost oznaczeń firm „należących do osób czarnoskórych” lub „prowadzonych przez osoby czarnoskóre” w opisach profili.

Źródło wskazuje, ze zmiana ta wynika ze wzrostu populatności ruchu Black Lives Matter zeszłego lata. Instagram stara się więc ułatwić odbiorcom odkrywanie podobnych biznesów – czytamy.

„Słyszeliśmy od naszej społeczności, że oprócz okazywania miłości swoim ulubionym firmom należącym do osób czarnoskórych, chętnie odkrywają ich więcej. Jeśli mieszkasz w Stanach Zjednoczonych, zobaczysz etykietę »należący do osób czarnoskórych« na profilu i odpowiednich stronach produktów dowolnej kwalifikującej się firmy, która sama wskazała” – wyjaśniają Divya Kunapuli, Product Marketing Manager, i Rachel Brooks, Product Manager, Equity w Instagramie.

Czytamy, że możliwe będzie także przeglądanie wybranych kolekcje utworzonych w karcie Sklep, wyróżniających gamę produktów firm należących do osób czarnoskórych. Żeby dodać etykietę do profilu, należy przejść do zakładki „Edytuj profil” i wybrać „Informacje o różnorodności biznesowej”. Tam znajduje się także szersze wyjaśnienie, co oznacza wybranie tej etykiety.

Źródło podaje, że firmy mają także dostęp do narzędzi moderacyjnych, które pomagają im radzić sobie ze spamem, obraźliwym językiem i nieodpowiednimi komentarzami. Czytamty też, że dodanie zakładki „Informacje o różnorodności biznesowej” na profilach może wskazywać na rozwój możliwości dla marek z różnych środowisk. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj