niedziela, 22 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościInstagram łączy IGTV i filmy z kanałów w jeden format

Instagram łączy IGTV i filmy z kanałów w jeden format

Instagram chce ułatwić tworzenie filmów. Serwis łączy IGTV i wideo z kanałów w jeden format – Instagram Wideo.

Jak podkreśla serwis, twórcy działający na platformie wykorzystują wideo jako kluczowy format do opowiadania historii, dostarczania rozrywki i łączenia się z odbiorcami.

Na Instagramie dodana zostanie także nowa zakładka – Wideo – na profilach użytkowników. Ma to ułatwić znajdywanie nowych treści audiowizualnych – znajdą się tam wszystkie dodane przez daną osobę filmy. Odbiorcy podczas oglądania filmów w serwisie mogą dotknąć dowolnego miejsca na wideo, żeby przejść do trybu pełnoekranowego. Czytamy także, że będą mogli przewijać treści, by móc znajdywać nowe materiały wideo, opublikowane przez twórców, którzy mogą ich zainteresować.

Źródło: business.instagram.com

Instagram wyjaśnia, że wciąż możliwe będzie dodawanie filmów w dotychczasowy sposób – z rolki aparatu, przez kliknięcie znaku plusa w prawym górnym rogu strony głównej i wybranie „Opublikuj”. Serwis dodaje także nowe narzędzia – m.in. możliwość przycinania, filtry czy oznaczanie osób i lokalizacji. Twórcy nadal mogą też publikować swoje filmy w relacjach i udostępniać je na czacie – czytamy w komunikacie. Ponadto, podgląd wideo w kanale będzie teraz trwał 60 sekund. Wyjątkiem będzie wideo, które kwalifikuje się do wyświetlania reklam. W jego przypadku podgląd nadal trwał 15 sekund.

Źródło: business.instagram.com

Serwis łączy także statystyki dotyczące wpisów w kanale i statystyki filmów w jeden wskaźnik dla firm i twórców. Ma to pomóc ocenić, jak radzą sobie poszczególne publikacje.

Dalej czytamy również, że w związku z pojawieniem się nowego formatu (Instagram Wideo) dotychczasowe reklamy na IGTV będą nazywane reklamami wideo Instagram In-Stream. Nie zmieni się to, że uprawnieni twórcy będą mogli monetyzować swoje dłuższe wideo, a marki docierać do odbiorców przez dłuższe filmy.

Wideo, za pomocą których firmy będą chciały płatnie dotrzeć do większej grupy odbiorców, muszą trwać nie więcej niż 60 sekund – podaje dalej serwis. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj