Instagram niedawno skończył 6 lat. Z tej okazji CEO serwisu, Kevin Systrom, podsumowuje dla buzzmedia.com największe zmiany w portalu.
Jak czytamy, ostatni rok to czas wielkich zmian na Instagramie – pojawiło się sporo nowych funkcji, a część z nich wzbudziła kontrowersje.
W marcu serwis zmienił sposób wyświetlania treści – zamiast kolejności chronologicznej, posty zaczęły pojawiać się zgodnie z algorytmem. Użytkownicy protestowali wtedy przeciwko tej zmianie, twierdząc, że skoro mają dzielić się chwilami, to inny niż chronologiczny układ treści się nie sprawdzi. CEO serwisu podkreśla jednak, że misją portalu nie jest publikowanie w czasie rzeczywistym. Systrom podkreśla, że przy kolejności chronologicznej użytkownikom umykało aż 70 proc. treści.
Nieco później Instagram zdecydował się na zmianę logo. W sierpniu z kolei wprowadził nową funkcję – Stories. Umożliwia ona publikowanie treści, które znikną po 24 godzinach, a także – wybór osób, które te wpisy zobaczą. Serwisowi zarzucano wtedy kopiowanie Snapchata. CEO Instagrama wyjaśnia, że opcja pojawiła się, ponieważ zauważyli, że potrzebne jest rozwiązanie, które pozwoli użytkownikom publikować częściej, treści bardziej swobodne, niekoniecznie takie, które na stałe chcieliby widzieć na swoim profilu.
Pojawiły się także narzędzia do walki ze spamem i hejterskimi komentarzami, wprowadzono możliwość dodawania dłuższego wideo oraz narzędzia analityczne dla reklamodawców.
Obecnie serwis ma 500 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie, a 100 milionów codziennie korzysta z opcji Stories. (mb)