Instagram ma już ponad 200 tys. reklamodawców. Możliwość reklamy w serwisie pojawiła się we wrześniu 2015 roku – czytamy na blog.business.instagram.com.
Należąca do Facebooka platforma we wrześniu 2015 roku udostępniła możliwość reklamy dla różnej wielkości firm na całym świecie. Od tego czasu Instagram zdobył przeszło 200 tys. reklamodawców. Jak podaje serwis, 75 proc. z nich działa poza USA i są to w większości małe i średnie firmy.
Jak czytamy, ludzie odwiedzają Instagram w poszukiwaniu inspiracji, a wśród rzeczy, które oglądają są także treści od firm. Okazuje się, że 60 proc. użytkowników Instagrama dowiaduje się z platformy o produktach lub usługach. 75 proc. pod wpływem treści w serwisie podejmuje działania takie jak wizyta na stronie internetowej, wyszukiwanie, zakupy czy polecenia znajomym – podaje serwis na swoim blogu.
Dalej czytamy także, że dzięki zróżnicowanej społeczności globalnej, reklamodawcy mogą zyskiwać nowych klientów na całym świecie. Serwis podkreśla także, że reklamy sprawdzają się nie tylko w przypadku dużych firm. PetLove, brazylijski sklep online z produktami dla zwierząt, wykorzystał na przykład platformę, by zwiększyć pobieranie swojej aplikacji mobilnej.
Źródło:Instagram/PetLove
W Niemczech supermarket REWE za pomocą reklamy na Instagramie pokazuje młodym matkom, jak zrobić proste posiłki z wykorzystaniem ich produktów – czytamy.
Źródło: Instagram/REWE
Serwis wspomina też, że będzie w dalszym ciągu rozwijać formaty i oferty reklamowe. (mb)