Instagram wprowadza nowy sposób prowadzenia zbiórek pieniężnych na platformie. Mogą one obejmować cele osobiste użytkowników aplikacji, datki charytatywne czy wsparcie małych firm.
Aby utworzyć osobistą zbiórkę funduszy, trzeba będzie wybrać opcję „edytuj profil”, później „dodaj zbiórkę funduszy”, a następnie „zbierz pieniądze”. Dodatkowo można będzie wstawić zdjęcie, wybrać kategorię zbiórki i dodać opis, by opowiedzieć o swoim celu i zachęcić do przekazywania darowizn. Później trzeba będzie podać swoje dane do Stripe – instagramowego procesora płatności. Po zatwierdzeniu wszystkich informacji inicjatywy fundraisingowe będą sprawdzane, aby upewnić się, że spełniają wszystkie wytyczne i zasady serwisu.
Źródło: about.instagram.com
Po przejściu weryfikacji użytkownik będzie mógł rozpocząć swoją osobistą zbiórkę. Każda z nich może trwać maksymalnie 30 dni z opcją przedłużenia na kolejne 30. Zbiórki mogą prowadzić osoby powyżej 18 roku życia.
Użytkownicy, którzy będą chcieli wesprzeć taką zbiórkę, mogą zdecydować, czy informacja o przekazanej kwocie będzie publiczna, jednak osoba zbierająca datki będzie mogła zobaczyć, kto ją wspiera i jaką kwotę na to przeznaczył. Po zakończeniu zbiórki fundusze trafią na wskazane wcześniej konto bankowe.
Opcja jest teraz testowana w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Irlandii: początkowo na urządzeniach z Androidem, a następnie z systemem iOS. Platforma zapowiada też prace nad łatwiejszym dostępem do opcji w aktualnościach i Stories.
W krajach, w których dostępna dostępna jest naklejka w Stories służąca do zbierania datków, możliwe jest za jej pomocą też wspieranie osobistych celów.
Serwis informuje, że od stycznia 2020 roku ludzie za pomocą Instagrama i Facebooka zebrali ponad 100 mln dol. na cele związane z pandemią koronawirusa, zauważalna była też duża aktywność w serwisach powiązana z tematem równości rasowych, np. zbiórki na zakup sprzętu medycznego dla protestujących podczas Black Lives Matter. Przez te działania Instagram zauważył chęć użytkowników do mobilizowania się wokół spraw, na których im zależy. Dlatego też, jak tłumaczy, teraz ułatwia także tworzenie zbiórek funduszy, które posłużą osobistym celom.
Czytaj też: Instagram dodaje opcję zbierania funduszy podczas transmisji live
(kd)