Instagram udostępnia nową opcję, która ma zwiększyć bezpieczeństwo użytkowników – podaje socialmediatoday.com. Serwis udostępnia markom możliwość decydowania o minimalnym wieku, jaki muszą mieć internauci, aby zobaczyć branded content.
Czytaj także: Marki zyskują możliwość promowania postów influencerów na Instagramie
Jak czytamy, portal społecznościowy pozwoli firmom wprowadzić wiek domyślny lub własnoręcznie ustawiony minimalny. Źródło podkreśla, że wiek minimalny będzie można dopasować dla danego kraju – jest to przydatne ze względu na fakt, że państwa indywidualnie decydują o ograniczeniach wiekowych dla różnych kategorii produktów. Nowa opcja pozwoli więc lepiej kontrolować przestrzeganie wymogów prawnych w regionach, w których marka chce być dostępna.
Czytamy, że Instagram próbuje poprawić kwestię ustawień minimalnego wieku użytkowników także ze względu na wyniki różnych analiz, które sugerowały, że młodzi internauci nieświadomie udostępniali swoje dane w aplikacji. Źródło przywołuje jedno z badań, z którego wynika, ze ponad dwa miliony osób w przedziale wiekowym 12-15 lat ma publicznie dostępne numery telefonów czy adresy mailowe na swoich profilach.
Dlatego też Instagram dodał już również możliwość ustawienia minimalnego wieku osób, które widzą jakiekolwiek treści z kont biznesowych. Źródło tłumaczy, że powodem było uniemożliwienie najmłodszym użytkownikom udostępniania swoich danych kontaktowych w celu uzyskania dodatkowych informacji dostępnych w profilach marek. Tak jak w przypadku nowo wprowadzanej opcji, ustawienia te można dopasować indywidualnie dla każdego kraju.
Czytaj także: Instagram będzie weryfikować wiek nowych użytkowników
(ak)