Instagram ogłosił, że pracuje nad nowym formatem reklam, który umożliwiłby markom sponsorowanie postów stworzonych przez influencerów oraz promowanie ich w podobny sposób, jak obecnie działa to przy kampaniach reklamowych – informuje socialmediatoday.com, powołując się na portal adage.com. Dzieki funkcji o nazwie „reklamy z marką” firmy mogłyby promować w serwisie treści twórców umieszczone na ich własnych profilach, co wpływałoby korzystnie zarówno na przejrzystość współprac oraz ich aspekty finansowe – ocenia źródło.
Dotychczas marki mogły zatrudniać popularnych instagramowych twórców do współpracy nad kampaniami reklamowymi i promocją produktów, jednak publikowane przez nich posty docierały jedynie do osób, które obserwują ich profile. Dzięki „reklamom z markom” reklamodawcy mogliby szerzej promować posty, docierając do większej liczby użytkowników platformy – przywołuje wyjaśnienie portalu adage.com źródło.
Andrew Hutchinson, autor artykułu, zauważa, że marki mogły już wcześniej wykorzystywać posty twórców jako reklamy w swoich własnych profilach, jednak nowe narzędzie usprawniłoby i sformalizowało proces promocji. Umożliwiłoby też firmom maksymalizację skuteczności działań marketingowych. Jak czytamy, funkcja „reklamy z marką” stanowi rozszerzenie istniejącego systemu oznaczania postów jako płatne partnerstwo.
Źródło dodaje, że Instagram pracuje także nad narzędziem pozwalającym twórcom na określenie profilu ich działalności – ślady tej funkcji odkryła niedawno w kodzie aplikacji Jane Manchun Wong.
Źródło: twitter.com/wongmjane
Według danych udostępnionych przez Instagrama 69 proc. jego użytkowników korzysta z serwisu w celu nawiązania interakcji z celebrytami, z kolei ponad 80 proc. użytkowników aktywnie śledzi marki obecne na platformie – czytamy. Choć ta ostatnia statystyka nie jest nowa i jej trend pozostał niezmienny, to ponieważ zwiększyła się liczba użytkowników Instagrama, dobrze wróży to perspektywom reklamowym platformy – ocenia Hutchinson. (bm)