piątek, 22 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościInstagram przeprasza za promowanie treści na temat diet wśród osób z zaburzeniami...

Instagram przeprasza za promowanie treści na temat diet wśród osób z zaburzeniami odżywiania

Instagram przeprosił za promowanie treści związanych z dietą wśród użytkowników wracających do zdrowia po zaburzeniach odżywiania – podaje insider.com. Jak czytamy, serwis wyjaśnia, że to wina algorytmu, który automatycznie wskazywał treści związane z hasłami promującymi środki hamujące apetyt. Źródło przekazuje, że błąd został już naprawiony.

„Niedawno wprowadziliśmy na Instagramie nową funkcję wyszukiwania, która pozwala znaleźć interesujące treści nie tylko za pomocą hashtagów i nazw użytkowników, lecz także przez sugerowane tematy w pasku wyszukiwarki” – insider.com przytacza wypowiedź jednego z przedstawicieli Facebooka. „Te sugestie, tak samo jak i wyniki wyszukiwania, są jednak ograniczone do ogólnych zainteresowań, a utrata wagi zdecydowanie do takich nie należy” – czytamy dalej.

Zdaniem specjalistów tego rodzaju informacje mogą powodować nawrót choroby, ponieważ „rekonwalescencja po zaburzeniach odżywiania może być niezwykle trudnym czasem” – źródło powołuje się m.in. na zdanie dr Bryony Bamford, dyrektor klinicznej w London Centre for Eating Disorders and Body Image.

Dowiadujemy się też, że Victoria Spence, influencerka, która regularnie publikuje posty o przezwyciężaniu zaburzeń odżywiania, zastanawia się, czy zajście to rzeczywiście było wynikiem błędu algorytmu. Jak czytamy, według niej „branża dietetyczna jest warta wiele miliardów funtów”, dlatego myśli nad tym, czy serwisowi „zależy bardziej na swojej firmie, czy dobru swoich użytkowników”. Jednocześnie czytamy, że influencerka podkreśla, że „Instagram musi ulepszyć algorytm, aby posty dotyczące diety były spychane w dół”, zwłaszcza względem narażonych osób na takie materiały.

Insider.com przywołuje również wypowiedź Toma Quinna, dyrektora ds. zewnętrznych w organizacji charytatywnej Beat, zajmującej się zaburzeniami odżywiania. Ekspert podkreśla, że cieszy się, że platforma „szybko zareagowała na problem”, jednak zaznacza, wszystkie portale społecznościowe powinny jeszcze bardziej zadbać o ochronę użytkowników, „którzy mają lub są podatni na zaburzenia odżywiania”. Jednocześnie czytamy, że specjalista proponuje tym osobom zgłaszanie szkodliwych treści serwisom, zachęca do „wycofania się z mediów społecznościowych, jeśli uważają, że ma to negatywny wpływ na ich samopoczucie” i proponuje, by wsparcia szukać w bezpieczniejszych miejscach, jak fora dyskusyjne.

Zobacz również: Instagram nie będzie wyświetlał postów o produktach odchudzających i operacjach plastycznych osobom poniżej 18 roku życia

(kd)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj