Instagram rozpoczął testy nowego narzędzia, które pozwoli wyszukiwać miejsca na mapie – podaje socialmediatoday.com. Funkcja jest na razie dostępna jedynie w Australii i Nowej Zelandii. Ma ułatwić odnajdywanie firm i usług w danej okolicy, a także umożliwić publikowanie postów z oznaczoną lokalizacją.
Jak czytamy, opcja map wyświetli się po kliknięciu ikony mapy w prawym górnym rogu karty Odkryj. Użytkownik będzie mógł zobaczyć znajdujące się na danym obszarze lokale gastronomiczne, sklepy i inne punkty usługowe wraz z dodatkowymi informacjami o pojawiających się w aplikacji miejscach. Wśród informacji mają być podane m.in. godziny otwarcia lokalu czy zakres cen, a także link do profilu firmy.
Źródło: socialmediatoday.com
Źródło zauważa, że nowa funkcja pozwoli Instagramowi na ściślejszą współpracę z firmami z danego obszaru i tym samym wpisze się w działania serwisu poświęcone wspieraniu marek. Według platformy ponad 200 mln firm korzysta z Instagrama każdego miesiąca, a 90 proc. użytkowników obserwuje konto przynajmniej jednej marki.
Socialmediatoday.com sugeruje, że nowe narzędzie przypomina mapy dostępne do tej pory na Snapchacie.
Dalej czytamy, że testy dotyczą także lokalizacji w Stories. Kiedy użytkownik oznaczy w relacji miejsce, jego publiczne Story zostanie wyświetlone również na mapie dostępnej w aplikacji. Umożliwi to śledzenie wydarzeń i poszukiwanie interesujących miejsc w różnych regionach objętych usługą. Funkcja oznaczania miejsc w relacjach była już wcześniej dostępna w serwisie, ale usunięto ją w październiku 2020 roku. Wraz z mapami Instagram przywraca narzędzie – pisze źródło. (ap)