Instagram testuje nową kartę „Audio” w sekcji „Eksploruj” – podaje socialmediatoday.com. Jak czytamy, ma ułatwiać wyszukiwanie utworów w aplikacji.
Źródło, powołując się na informacje specjalisty Matta Navarry, wyjaśnia, że nowa opcja ma pomagać w odnajdywaniu ścieżki dźwiękowej według słowa kluczowego – stuknięcie w wynik spowoduje przejście do oddzielnej strony dla tego utworu czy klipu. Strona ta pozwoli na zapisanie lub wykorzystanie dźwięku we własnym poście, a także pokaże wszystkie klipy, które wykorzystywały już tę ścieżkę – czytamy, że ta sama funkcja będzie dostępna też w Reels.
Źródło: twitter.com/MattNavarra
Dowiadujemy się także, że aktualizacja nie jest nowa (socialmediatoday.com zauważa, że taką samą funkcję proponuje swoim użytkownikom TikTok), jednak może przyczynić się do zwiększenia „zaangażowania muzycznego na Instagramie” i wyróżniać niektóre z najnowszych trendów w serwisie.
Dalej czytamy, że to zapewne kolejny sposób na walkę z konkurencyjnym TikTokiem. Źródło przytacza, że według danych, użytkownicy TikToka spędzają aktualnie więcej czasu w tej aplikacji niż na Instagramie.
Zobacz także: Instagram pracuje nad nową opcją płatności dla twórców Reels
(kd)