Na początku stycznia 2022 roku szef Instagrama Adam Mosseri poinformował o trwających obecnie pracach nad nowym układem treści w aplikacji. Użytkownicy będą mogli sami zadecydować, jakie materiały chcą oglądać na swoim kanale.
Źródło: instagram.com/mosseri
Jak wyjaśnia Mosseri, osoba korzystająca z serwisu będzie miała możliwość przełączania się pomiędzy trzema widokami na ekranie głównym – Główny, Ulubione i Obserwowane. Pierwszy z nich będzie funkcjonował w taki sam sposób jak obecnie – z uwzględnieniem algorytmu i propozycji serwisu. W kanale „Ulubione” będzie wyświetlany podzbiór postów z tych kont, które użytkownik wskaże jako najbardziej dla niego interesujące, natomiast trzeci widok – „Obserwowane” – będzie chronologiczną listą postów ze wszystkich obserwowanych kont (jak miało to miejsce na początku istnienia platformy).
Szef Instagrama zapowiedział, że uruchomienie nowego rozwiązania dla wszystkich jest przewidziane na pierwszą połowę 2022 roku. (as)