Instagram testuje nowy rodzaj profili – konta dla twórców, które mają oferować narzędzia przydatne dla influencerów – podaje hollywoodreporter.com. Posiadacze tego rodzaju profili uzyskają m.in. dostęp do większej liczby informacji na temat obserwujących. W ramach nowej funkcji będą mogli przeglądać dzienne i tygodniowe statystyki dotyczące tego, jak zmieniała się liczba followersów. Influencerzy otrzymają też możliwość filtrowania wiadomości wysyłanych za pomocą sekcji Direct oraz ich etykietowania. Będą mogli też m.in. nadawać priorytety wiadomościom – czytamy.
Konta dla twórców są obecnie testowane przez małą grupę osób. Większa liczba użytkowników miałaby uzyskać do niej dostęp w 2019 roku – informuje źródło.
„Chcemy mieć pewność, że Instagram jest najlepszym miejscem do budowania społeczności fanów, a także marek osobistych twórców” – hollywoodreporter.com przytacza wypowiedź Ashley Yuki, Product Manager Instagrama.
Jak pisze źródło, do tej pory twórcy nie mieli możliwości wyboru konta, które byłoby dopasowane do ich oczekiwań. Yuki powiedziała w rozmowie ze źródłem, że niektórzy influencerzy korzystali z kont biznesowych, ale nie spełniały ich wymagań. Przedstawicielka Instagrama dodała, że nowy rodzaj profili to dopiero pierwszy z kroków, jakie serwis podejmuje, by w większym zakresie wspierać twórców – czytamy dalej. (pp)