sobota, 21 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościInstagram testuje pełnoekranowy widok aktualności

Instagram testuje pełnoekranowy widok aktualności

Instagram testuje nowy, pełnoekranowy widok treści w aktualnościach – opisuje techcrunch.com. To rozwiązanie podobne do TikToka – wskazuje źródło.

Jak czytamy, Instagram sprawdza wygląd aplikacji, który – na wzór TikToka – oferowałaby widok pełnoekranowego, pionowego wideo tuż po włączeniu aplikacji. Serwis chce sprawić, by treści wideo były lepiej widoczne, a także – odwrócić uwagę od swojego konkurenta, TikToka – opisuje źródło.

O rozpoczęciu testu pełnokranowego widoku aktualności poinformował szef Instagrama, Adam Mosseri, w wideo umieszczonym na Twitterze.

Źródło: twitter.com/mosseri

Meta, czyli firma, do której należy Instagram, podała, że Reels, czyli format wideo stworzony na wzór TikToka, odpowiada obecnie za ponad 20 proc. czasu, jaki ludzie spędzają na platformie. Na Facebooku wszelkiego rodzaju filmy to z kolei 50 proc. czasu, jaki użytkownicy spędzają w serwisie – dowiadujemy się.

Jak wyjaśnia źródło, podczas testu pełnoekranowego widoku kanału głównego użytkownicy wciąż mogą korzystać z dolnego paska nawigacyjnego, by zyskać dostęp do pozostałych zakładek: odkrywania, Rolek, zakupów czy własnej strony. Czytamy, że ikony do przełączania kont, tworzenia postów, sprawdzania powiadomień i przeglądania wiadomości nadal znajdują się również na górnym pasku.

Na grafice prezentującej wygląd testowanego rozwiązania nie widać, gdzie pojawiają się Stories, jednak przedstawiciel Instagrama potwierdził, że pozostają one na górze kanału – opisuje źródło.

Czytamy także, że aktualnie relacje są źródłem większych przychodów Instagrama niż rolki, bo format Stories ma bardziej rozwinięte rozwiązania do sprzedaży reklam. Meta zamierza  dodać więcej form monetyzacji w Reels, ale promowanie zarabiania na rolkach będzie trwało przez wiele lat – pisze źródło.

Również Google konkuruje z TikTokiem w zakresie krótkich wideo. Na YouTubie powstał format Shorts, a niedawno firma zaczęła testowanie reklam w tej zakładce. (mb)

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj