Instagram wprowadza możliwość robienia zakupów do Reels, formatu, który niedawno został uruchomiony w serwisie – podaje theverge.com. Jak czytamy, firmy i twórcy będą mogli oznaczać teraz swoje produkty podczas tworzenia klipów, by ich widzowie mogli je kupić lub zapisać w portalu.
Źródło: theverge.com
Dalej dowiadujemy się, że aktualizacja sprawia, że zakupy w aplikacji są już możliwie w każdym z instagramowych formatów – do tej pory serwis stopniowo udostęniał je na stronie głównej, w Stories, IGTV i podczas transmisji na żywo.
Czytaj też: Przyciski do Reels i zakupów na stronie głównej Instagrama
Źródło wyjaśnia, że rozszerzenie opcji zakupowej jest ważne dla Instagrama, a tym samym dla Facebooka, ponieważ reklamy stanowią główny sposób zarabiania na obu platformach. Czytamy jednak, że „zakupy też dają możliwość czerpania zysków z opłat za sprzedaż”. Theverge.com tłumaczy również, że użytkownicy szukają w portalu „inspiracji produktowych”, więc rozwiązanie jest potrzebne.
Theverge.com zaznacza, że także TikTok (na podobieństwie którego opiera się instagramowa funkcja Reels) prowadzi podobne działania, nawiązując współpracę z firmą Shopify, by pozwolić użytkownikom oznaczać sklepy w swoich filmach przyciskiem „kup teraz”. Źródło pisze jednak, że Reels wprowadzono dużo później od wspomnianej aplikacji, a już teraz są one wykorzystywane do zakupów, co świadczy o tym, jak ważny dla Instagrama jest handel i jak bardzo chce pokonać TikToka. (kd)