Instagram uruchomił własny profil, który ma zachęcać aspirujących influencerów do tworzenia treści – informuje theverge.com. Czytamy, że konto „Creators” („Twórcy” – przyp. red.) będzie przedstawiać m.in. wskazówki, triki, aktualności, tutoriale i spostrzeżenia dotyczące serwisu społecznościowego.
Profil współpracuje z popularnymi instagramerami, takimi jak tancerka Susie Meoww (369 tys. obserwujących – przyp. red.) czy komik Adam Waheed (1,7 mln obserwujących – przyp. red.), którzy mają pokazywać odbiorcom, w jaki sposób tworzą treści, i doradzać w sprawach technicznych, takich jak dobór sprzętu – podaje źródło. Na koncie dostępne jest także zapisane Story z pytaniami i odpowiedziami dotyczącymi działania Instagrama. Źródło zwraca uwagę, że konto bardzo skupia się na promowaniu IGTV, które nie odniosło takiego sukcesu, jakiego spodziewał się serwis.
Czytaj także: Czy twórcy sami jeszcze wierzą w swoją platformę? Pierwsze urodziny IGTV
Jak czytamy dalej, Instagram nadal nie przedstawił twórcom sposobu na zarabianie pieniędzy bezpośrednio w portalu, pomimo zapewnień przedstawicieli firmy o planach dodania takiej możliwości w IGTV. Zdaniem theverge.com może być to problem, ponieważ aspirujący influencerzy w większości nie chcą tworzyć treści, na których nie będą mogli zarabiać.
Czytamy, że profil będzie poruszał także tematy dodatkowe takie jak hejt, prześladowanie, zdrowie psychiczne czy wypalenie zawodowe. (ak)