Jakiś czas temu Instagram oficjalnie ogłosił wprowadzenie narzędzi dla użytkowników biznesowych. O narzędziach analitycznych i tworzeniu reklam czytamy na blog.bufferapp.com.
Podczas tworzenia nowych funkcji Instagram współpracował z użytkownikami biznesowymi, żeby zrozumieć ich potrzeby. Firmy muszą mieć dostęp do danych na temat swoich publikacji w serwisie, by dotrzeć do większej liczby odbiorców.
Nową funkcją są na przykład bezpłatne profile firmowe. To opcja, dzięki której marka może określić formę kontaktu z odbiorcami: telefon, wiadomość lub mejl. Utworzenie konta firmowego jest możliwe dla marek, które mają już profil firmowy na Facebooku, co ma związek z płatnościami i weryfikacją informacji dotyczących danych kontaktowych – czytamy. Kontakt z firmą ma ułatwić też tag lokalizacji, dzięki któremu użytkownicy otrzymają wskazówki dotyczące siedziby danej firmy.
Insighty to z kolei funkcja, dzięki której marki na Instagramie będą mogły dowiedzieć się, kim są obserwujący je użytkownicy – mowa o danych dotyczących m.in. wieku, płci oraz miejsca zamieszkania. Serwis udostępni również dane dotyczące zasięgów wpisów oraz zaangażowania, jakie wywołały. Dzięki temu marketerzy będą w stanie określić np. w jakich porach obserwujący są najbardziej aktywni – czytamy dalej.
Funkcja promowania umożliwia z kolei zmianę postów, które cieszą się zainteresowaniem, w reklamy. Do wpisu, który pojawił się już na Instagramie, wystarczy dodać przycisk zachęcający do działania. Można określić też grupę docelową lub wybrać odbiorców sugerowanych przez serwis.
Dalej czytamy, że Instagram ciągle rozwija narzędzia biznesowe. W najbliższych miesiącach będą dostępne w USA, Australii i Nowej Zelandii, na całym świecie mają zostać wprowadzone do końca 2016 roku. (mb)