29 czerwca 2017 roku CEO i współzałożyciel Instagrama, Kevin Systrom poinformował, że serwis wprowadza dwa filtry w komentarzach, które mają sprawić, że platforma będzie bezpieczniejsza i bardziej przyjazna dla użytkowników.
Jak pisze Systrom na oficjalnym profilu Instagrama na Facebooku, wiele osób miało narzekać na „toksyczne” komentarze na platformie. Dlatego wprowadzono specjalny filtr, który będzie usuwał obraźliwe wpisy pod postami i transmisjami wideo na żywo. Opcja będzie włączona automatycznie, ale można ją wyłączyć z poziomu ustawień. Na razie funkcja działa w języku angielskim, ale wkrótce ma obejmować także inne języki.
Drugi filtr, który Instagram wdrożył w komentarzach, ma z kolei chronić użytkowników przed spamem. Działa w językach: angielskim, hiszpańskim, portugalskim, arabskim, francuskim, niemieckim, rosyjskim, japońskim i chińskim.
„Filtry funkcjonują w oparciu o uczenie maszynowe i zostały tak opracowane przez nasz zespół, aby rozpoznawały określone typy obraźliwych komentarzy oraz spamu, dzięki czemu użytkownik nie będzie musiał ich oglądać” – wyjaśnia Kevin Systrom.
Nowe opcje wciąż są usprawniane i z czasem mają działać coraz lepiej. (pk)