1 grudnia 2020 roku Instagram rozpoczyna działania w ramach Season of Giving. To czas, w którym serwis zachęca do finansowego wspierania organizacji non-profit czy małych firm. Portal społecznościowy będzie wyróżniać wpłacanie darowizn, zapowiada też ułatwienie przekazywania pieniędzy.
W ramach „Giving Tuesday” na początku belki ze Stories pojawi się relacja, która ma zachęcać użytkowników do wspierania małych firm bezpośrednio na Instagramie. Przez ograniczony czas będą pojawiać się w niej obserwowane konta, które użyły naklejek „Donation” i „I Donated”.
Źródło: about.instagram.com
Dodatkowo na profilach @instagram i @creators wyróżniani będą twórcy, którzy pomagają „zmienić społeczność” i dzielą się wskazówkami dotyczącymi m.in. wolontariatu i życzliwych gestów.
Instagram poinformował także, że wkrótce rozpocznie testy nowego sposobu tworzenia i udostępniania treści związanych ze zbiórką pieniędzy na rzecz organizacji non-profit. Użytkownicy będą mogli m.in. zamieszczać linki do strony, na której można finansowo wesprzeć kwalifikujące się podmioty.
Źródło: about.instagram.com
Czytaj także: Instagram dodaje opcję zbierania funduszy podczas transmisji live
Portal społecznościowy zachęca również do wspierania małych firm, np. przez korzystanie z naklejek „Support Small Business” czy „Buy Black” w Stories lub zamawianie posiłków z lokalnych restauracji za pośrednictwem aplikacji. Czytamy też, że na profilu @shop pojawiają się osoby, które odpowiadają za wybrane biznesy oraz produkty, które można kupić bezpośrednio na Instagramie. (ak)