piątek, 15 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościZe świataInstagram zachęca twórców do skupienia się na zasięgach

Instagram zachęca twórców do skupienia się na zasięgach

Wskaźniki na Instagramie znowu się zmieniają – informuje socialmediatoday.com. Nowa aktualizacja platformy ma skłonić twórców do ponownego skupienia się na zasięgach, a nie jak dotychczas na liczbie obserwujących czy polubieniach.

Jak przypomina źródło, Adam Mosseri, dyrektor Instagrama, od miesięcy stara się przekonać twórców, aby przestali monitorować liczbę obserwujących, a większą uwagę skupili na wyświetleniach publikowanych treści. Zasięg, jak mówi Mosseri, jest czymś, na czym najbardziej zależy każdemu twórcy. Nie do końca zgadzają się z tym sami zainteresowani – czytamy.

Źródło: www.instagram.com/creators

Instagram wprowadza Wyświetlenia jako podstawowy wskaźnik dla wszystkich formatów, w tym Reels, zdjęć, transmisji na żywo i relacji. Dzięki tym zmianom twórcy różnych formatów na Instagramie mają dostęp do tych samych kryteriów, co będzie stanowiło jasną informację, jakie treści są najbardziej angażujące dla ich odbiorców.

W ramach aktualizacji liczone będą również ponowne odtworzenia treści, co – jak podkreśla Instagram – jest dobrą wiadomością dla twórców, ponieważ pozwoli na zdobycie znacznie większej liczby wyświetleń.

Skąd potrzeba tych zmian?

Od miesięcy Instagram pracuje nad nowym sposobem, w jaki twórcy będą mogli ustalić priorytety różnych wskaźników. Wynika to przede wszystkim ze zmian nawyków korzystania z social mediów – czytamy.

Dawniej algorytmy Instagrama i Facebooka opierały się przede wszystkim na wykresach obserwowania, a wszystkie treści poza nimi nie kwalifikowały się do wyświetlenia na kanale głównym. Teraz jednak strona główna w dużej mierze wypełniona jest materiałami z profili, których dana osoba nie obserwuje, a które proponowane są przez algorytmy Instagrama – dowiadujemy się.

Jak podaje socialmediatoday.com, dzieje się tak, ponieważ użytkownicy coraz częściej korzystają z kanału Dla Ciebie. Dzięki temu nie muszą już śledzić wybranych kont, a wraz z poprawą rekomendacji systemów Meta, wciąż mogą oglądać treści, które rzeczywiście są dla nich interesujące.

Niedawno Instagram informował też o wprowadzeniu nowego wskaźnika Sends per Reach, który pokazuje twórcom, ile osób przesłało ich posty w wiadomościach prywatnych. Obecnie jest to najpopularniejszy sposób, w jaki użytkownicy udostępniają treści na Instagramie. W związku z tym twórcy aplikacji pracują nad tym, aby jak najlepiej dostosować się do zmian użytkowania.

Jakie zmiany wprowadził Instagram? Najnowsza aktualizacje w pigułce

  • Liczba odtworzeń Reels oznaczona jako Wyświetlenia;
  • Wyświetlenia staną się podstawowym wskaźnikiem dla Reels, zdjęć i relacji;
  • W statystykach Instagram dodaje ikonę Wyświetlenia zamiast Odtworzeń i innych wskaźników. Zastąpi to pola: Konta, do których udało się dotrzeć, Zaangażowane konta, Interakcje i Czas oglądania. (kn)

Źródło: socialmediatoday.com, Instagram Updates Metrics to Focus Creators on ‘Views’, Andrew Hutchinson, 07.08.2024.

ZOSTAW KOMENTARZ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj