Instagram wprowadza zmiany w algorytmie wyświetlania treści w aktualnościach. Portal chce, by użytkownicy mieli większą kontrolę nad tym, jakie zdjęcia czy filmy widzą w pierwszej kolejności. O zmianach Instagram poinformował na swoim blogu.
Początkowo treści w serwisie wyświetlane były w kolejności chronologicznej. W 2016 roku portal wprowadził algorytm i zaczął pokazywać materiały m.in. na podstawie popularności, liczby polubień czy udostępnień oraz relacji między użytkownikami. Ta zmiana nie spodobała się osobom korzystającym z Instagrama.
Teraz portal wychodzi naprzeciw oczekiwaniom użytkowników i modyfikuje sposób wyświetlania zdjęć czy wideo tak, by widoczne były przede wszystkim aktualne posty.
W tym celu ma pojawić się przycisk „nowe posty”, który umożliwi ręczne odświeżenie aplikacji – czytamy. Instagram podkreślił, że słucha uwag użytkowników i właśnie dlatego, że narzekali oni na sytuacje, w których lista treści odświeża się sama i automatycznie przenosi ich na górę aplikacji, zdecydował się na zmiany.
Serwis podkreśla także, że na kolejność wyświetlania materiałów w aktualnościach znów będzie mieć wpływ data publikacji zdjęcia czy filmu, po to, by użytkownicy widzieli przede wszystkim nowe treści. (mb)